رئیس بسیج شهرداری تهران خبر داد؛

برگزاری جشنواره «آتش به اختیار» ویژه فعالیت‌های فرهنگی مردمی

مجتبی سالک از برگزاری جشنواره «آتش به اختیار» ویژه تولیدات فرهنگی، بومی، اسلامی و ایرانی که به طور خودجوش انجام شده، خبر داد.
کد خبر: ۳۲۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ - 31December 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری «مجتبی سالک» رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران پیرامون برنامه‌های فرهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد.

مجتبی سالک رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در ابتدای این مراسم، ۹دی‌ماه را روز بصیرت انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید از صدر اسلام تا کنون بوده است.

وی بسیج را یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما باید بدانیم بسیج یکی از صادرات نرم‌افزاری کشورمان بوده که تاکنون به چند کشور جهان صادر شده است. فعالیت‌های بسیج در همه امورات نظام دیده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما به عنوان بسیج شهرداری تهران قرار بوده به مجموعه مدیریت شهری کمک کنیم. اصحاب رسانه باید فعالیت ما را غیرسیاسی بدانند چراکه فعالیت ما وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست.

سالک به تشریح برنامه‌های فرهنگی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: در 40 سالگی انقلاب اسلامی فعالیت‌های متنوع فرهنگی پیگیری و برنامه‌های این ایام در شش محور به طور ویژه برگزار خواهد شد. در برنامه «علمداران انقلاب» به بحث ترویج فکری انقلاب به نسل امروز خواهیم پرداخت که با تولید و توزیع فیلم و نرم افزار انجام خواهد شد.

وی افزود: با ارتباطی که با شبکه طلاب و بسیج دانشجویی داریم، در قالب برنامه «یاران انقلاب» به معرفی چهره‌های انقلاب و دستاورد‌های انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته در بحث نرم افزاری خواهیم پرداخت.

سالک تاکید کرد: بسیج شهرداری تهران سالانه فعالیت‌های ویژه‌ای دارد که نمونه آن فعالیت در بحث اربعین است که با ارائه‌ی خدمات به زائرین تهرانی در موکب علی بن ابیطالب (ع) انجام شد. ما در این موکب با 300 خادم به خدمتگذاری پرداختیم. تعداد زیادی از پزشکان بسیجی در این موکب حضور دارند که به خدمات بهداشتی و درمانی می‌پردازند. سال گذشته در موکب ما توسط تیم پزشکی 2 نوزاد متولد شده و یک نفر مورد عمل جراحی باز قلب قرار گرفت.

وی گفت: طرح‌های مختلفی برای کارکنان مجموعه شهرداری تهران در نظر گرفته می‌شود. طرح سرکشی از خانواده‌های شهدا با عنوان «چهل چراغ»، طرح تدارک جهیزیه برای خانواده‌های کم بضاعت به طور جدی پیگیری می‌شود. همچنین برنامه بزرگ «روزنامه دیواری» برای دهه فجر در زمینه دستاورد‌های انقلاب را توسط فرزندان کارکنان شهرداری در دستور کار داریم.

سالک گفت: ما در بحث تعامل با نهاد‌های مختلف فعال هستیم چراکه بسیج شهرداری تهران ۱۲ گردان نیروی آماده فعالیت دارد که در مواقع بحران می‌توانند کمک خوبی برای مجموعه شهرداری تهران باشد چراکه نگاه شهردار تهران به مشکلات ویژه است. تفاهم‌نامه‌ای برای مدیریت پسماند زباله‌ها صورت گرفته تا از طلای سیاه به طور ویژه استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «آتش به اختیار» اشاره و عنوان کرد: جشنواره «آتش به اختیار» در سطح شهر تهران ویژه اشخاص حقیقی و غیر دولتی با شعار آتش به اختیار برگزار می‌شود تا هر شخص فعالیت خودجوش خود را به طور ویژه عرضه کند.

وی گفت: تمام آثار فرهنگی، بومی، اسلامی و ایرانی که به طور خودجوش انجام شده به این دبیرخانه ارسال خواهند شد و تا ۱۵ بهمن جمع‌آوری و داوری و آثار در نمایشگاه بهمن‌ماه عرضه می‌شود.

سالک از برگزاری طرح «پنج‌شنبه‌های مساجد» خبر داد و گفت: در طرح پنج‌شنبه‌های مساجد موضوع توجه به مساجد است. مساجد مورد تاکید امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و هستند. همانطور که «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» تبلیغ می‌شود، می‌خواهیم به مسائل دینی و مذهبی نیز بپردازیم به همین خاطر روز پنج⁦‌شنبه را برای حضور گسترده‌تر در مساجد تبلیغ خواهیم کرد

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران تاکید کرد: فعالیت‌های بسیج شهرداری تهران ریاکارانه و سیاسی نیست بلکه حقیقتا بخاطر دغدغه‌ها و مشکلات مردم است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار