کشتار جمعی و کوچ اجباری ساکنان یک شهر مرزی یمن

ائتلاف سعودی یمن با حملات مستمر به یکی از شهرستان‌های مرزی در استان «صعده» یمن در حال کشتار جمعی و کوچ اجباری ساکنان آن است.
کد خبر: ۳۲۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ - 31December 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دولت محلی در شهرستان مرزی «باقم» در استان «صعده» یمن، اعلام کرد که ساکنان این شهرستان به دلیل تداوم تجاوز ائتلاف سعودی - آمریکایی و نقض قوانین و عرف‌های سازمان ملل و حقوق بشر، در حال کوچ اجباری و کشتار جمعی هستند.

به نوشته پایگاه خبری «المسیرة»، «محمد عبداللطیف قفله» رئیس شورای محلی باقم با اشاره به این مسئله گفت: هر روز به به شهرستان باقم، تجاوز می‌شود و ائتلاف سعودی به طور مستمر با جنگنده‌ها و آپاچی‌ها یا توپخانه‌ها و موشک‌های خود این شهرستان را هدف قرار می‌دهد و ساکنان این شهرستان هر روز هدف کشتار قرار می‌گیرند و زیرساخت‌های آن نیز تقریبا به طور کامل نابود شده است.

وی با تاکید بر این مسئله که ساکنان این شهرستان حتی از دسترسی به آب شرب محروم شده‌اند، گفت: ائتلاف سعودی بخش بهداشت را نیز هدف قرار داده است و تنها بیمارستان باقم و بخش‌های بهداشتی و امدادرسانی زیرمجموعه آن نابود شده‌اند. تنها مرکز بهداشت فعال در این شهرستان نیز با رفتن پزشکان بدون مرز در حال بسته شدن است. در حالی که از سازمان‌ها و طرف‌های مسئول خواسته شده تا برای جلوگیری از این مسئله دخالت کنند. اما این مرکز هدف حملات هوایی قرار می‌گیرد و جان افرادی که در آن کار می‌کنند و نیز بیماران در خطر است و هیچ وسیله‌ای برای انتقال بیماران و زخمی‌های این مرکز به صعده وجود ندارد.

محمد عبداللطیف قفله در ادامه تصریح کرد که در بخش آموزش نیز، 96 درصد از مدارس شهرستان باقم تخریب شده‌اند و بیش از 6 هزار دانش آموز از تحصیل محروم شده‌اند.

وی افزود: متجاوزان، شهروندان یمنی را در منازلشان و کشاورزان را در مزارعشان هدف قرار می‌دهند و حتی در جاده‌های امن، نیز هیچ شهروندی در امان نیست به همین دلیل، ساکنان این شهرستان که شمار آن‌ها به 40 هزار نفر می‌رسد، به کوچ اجباری روی آورده‌اند. تاکنون نیز بیش از 16 هزار نفر به صعده و خارج از این استان کوچ کرده‌اند.

ائتلاف سعودی از مارس 2015 به بهانه بازگرداندن رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت، تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور را آغاز کرد، اما تا به امروز به هیچ یک از اهداف اعلامی دست نیافته است و صرفا موجب تخریب زیرساخت‌ها و تاسیسات حیاتی این کشور فقط و کشته و زخمی شدن هزاران شهروند یمنی شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار