دفاع پرس گزارش می دهد/

موج جدید شهرک سازی و تصرف زمین فلسطینی‌ها؛ راهی برای جبران شکست غزه

موج جدید شهرک سازی و تصرف زمین فلسطینی‌ها در کرانه باختری در راستای جبران شکست در غزه و مقابله با انتقادهای داخلی ناشی از این شکست صورت می‌گیرد، که کرانه باختری و غزه را به سمت همگرایی بیشتر و انتفاضه سوم پیش خواهد بود.
کد خبر: ۳۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵ - 30October 2014

موج جدید شهرک سازی و تصرف زمین فلسطینی‌ها؛ راهی برای جبران شکست غزه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس ، استمرارشهرکسازی در سرزمین های اشغالی 1967، به ویژه در اطراف بیتالمقدس موضوعی تازه نیست و همواره اصرار بر گسترش این شهرک سازیها را از جانب رژیم صهیونیستی شنیده ایم.


شهرک سازی در سایه قیمومیت انگلستان

دوره قیمومیت انگلستان بر فلسطین ، مرحله طلایی اسکان صهیونیستی در فلسطین بود چون انگلستان به عنوان طرف متعهد به اجرای اعلامیه بالفور درباره تشکیل وطن ملی یهود در فلسطین ، به این سرزمین سیطره یافت.
اینگونه بود که اسکان یهودیان تحت سلطه قدرت عظیم آن زمان در آمد که سهم بسزایی در کمک به آن داشت.
اگر شهرک سازی در مراحل اولیه بدون برنامه و هدفش فقط حل مشکلات یهودیان در خارج فلسطین بود ، در این مرحله در چارچوب مولفه های سیاسی و استراتژیک قرار گرفت.
 
افزایش شهرک سازی ها در کرانه باختری

موج جدید شهرک سازی و تصرف زمین فلسطینیها در کرانه باختری در راستای جبران شکست در غزه و مقابله با انتقادهای داخلی ناشی از این شکست صورت میگیرد، که کرانه باختری و غزه را به سمت همگرایی بیشتر و انتفاضه سوم پیش خواهد بود.

رژیم صهیونیستی اخیرا موافقت خود با احداث 2610 واحد مسکونی جدید در شهر قدس اشغالی را اعلام کرده است. فعالیتهای شهرکسازی رژیمصهیونیستی در قدس شرقی و کرانه باختری از زمان روی کار آمدن «بنیامین نتانیاهو» چندین برابر شده تا جایی که اعتراض متحدان غربی این رژیم را نیز برانگیخته است. نتانیاهو در واکنش به دور تازه انتقادات از شهرکسازیها، گفته بود نمیتواند به یهودیان دیکته کند که کجا خانه بخرند و کجا خانه نخرند.

اعتراض کشورهای اروپایی به توسعه طلبی رژیم صهیونیستی

توسعه طلبی و افراط رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس اشغالی تا حدی است که برخی از هم پیمانان این رژیم نسبت به این اقدام اخیر کابینه صهیونیستی اعتراض کردند.«لوران فابیوس»، وزیر خارجه فرانسه در این باره گفت: اجرایی شدن این تصمیم حل درگیریهای اسرائیل و فلسطین بر اساس تشکیل دو دولت مستقل را با تهدید مواجه میکند.

وزارت خارجه روسیه نیز روز گذشته در بیانیهای از رژیم صهیونیستی خواست تا از طرح خود برای ادامه شهرکسازیها در مناطق فلسطینی صرفنظر کند.
 
در این بیانیه آمده است که طرح اخیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی با تلاشهای جاری برای پایان دادن به درگیریهای فلسطین و رژیم صهیونیستی تناقض دارد.

سخنگوی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه گذشته به تل آویو هشدار داد که تصمیم این رژیم برای ساخت 2600 واحد مسکونی در بیتالمقدس فضای روابط اسرائیل با فلسطین و جهان عرب را مسموم خواهد کرد.
 
اهداف صهیونیست ها از ساخت و سازهای گسترده

در واقع هدفی که صهیونیستها از این شهرک سازیها دنبال می کنند، این است که عموما این شهرک سازیها در مناطق اشغالی 1967 در حال گسترش است.
 
بر این اساس باید گفت که اراضی 1967 جزو سرزمین اشغالی محسوب می شوند، در نتیجه این اقدام رژیم صهیونیستی عملی غیرقانونی تلقی می شود. در اصل هدف اسرائیل این است که با این تجاوز اراضی اشغالی خود را گسترش دهد و صرفا به محدوده مرزهای 1948 اکتفا نمی کند.
 
باید افزود رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش محدوده مرزی و سرزمینی خود در کرانه غربی، حتی فراتر از مرزهای 1967 که امروزه به عنوان فلسطین نامیده می شود، است. اقدام به ساخت مراکز مسکونی و انتقال یهودیان کل دنیا به این شهرکها یا به عبارتی دیگر به این اراضی اشغالی از دیگر اهدافی است که رژیم صهیونیستی دنبال می کند.
 
بر این اساس مهمترین هدف این رژیم تغییر چهره جمعیتی-جغرافیایی و در یک کلام یهودی سازی کل سرزمین اشغالی است. به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی می خواهد در دراز مدت، با افزایش تعداد یهودیان نسبت به اعراب، به لحاظ حقوقی به الحاق کامل بیت المقدس و بخشی از آن یعنی مسجد الاقصی جامه عمل بپوشاند. سرزمین هایی که به لحاظ تاریخی همیشه از آن مسلمانان بود. درمقابل این خود سری های رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا هم واکنش نشان داده و ابراز نگرانی کردهاند.
 
انتهای پیام/ح
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار