باتری‌های نسل جدید با تکنولوژی «پانچ» رونمایی شد

شرکت توسعه منابع انرژی وزارت دفاع از نسل جدید باتری با تکنولوژی پانچ رونمایی کرد.
کد خبر: ۳۲۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ - 31December 2018

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، مجید هدایت، در همایش هم‌اندیشی و تقدیر از نمایندگان برتر سازمان توسعه منابع انرژی با اشاره به عملکرد سازمان توان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی پر افتخار نظام اسلامی اظهار داشت: مجموعه شرکت توسعه منابع انرژی (توان) بزرگترین تولید کننده انواع باتری در غرب آسیاست به گونه‌ای که در بحث انرژی و تولید باتری‌های سرب اسیدی توانسته است تمام مراحل را پشت سر گذاشته و مقتدرانه در این عرصه گام‌های جدی بردارد.

مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع افزود: ما امروز به طور قطع می‌توانیم ادعا کنیم که دارای بهترین تکنولوژی باتری‌های سرب اسیدی هستیم به طوری که می‌توانیم با سایر کشور‌ها در تنوع، کیفیت، قیمت و سبد محصول رقابت کنیم.

هدایت با بیان اینکه قطعا کشور ما طی سال‌های آینده به بزرگترین صادر کننده باتری و ذخیره‌ساز‌ها در منطقه تبدیل خواهد شد، گفت: سازمان توان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت‌های دانش بنیان بومی و به کار‌گیری محققان بزرگی در حوزه الکتروشیمی، الکترونیک در مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی بسیار مجهز و همچنین ارتباط و تعامل تنگاتنگ با دانشگاه‌های کشور توانسته است محصولی را در سطح عالی و به قیمت قابل رقابت عرضه کند.

وی در همین راستا خاطر نشان کرد: صنایع ذخیره ساز سازمان توسعه منابع انرژی (توان) مفتخر است که توانسته در این حوزه خود را به استاندارد‌های بین‌المللی نزدیک کرده و کیفیت، استاندارد و تنوع محصولات و حجم تولیدات چند میلیونی خود را به همراه خدمات پس از فروش در سطح شرکت‌های برتر دنیا عرضه کند.

هدایت در ادامه با اشاره به افزایش اشتغال و تولید در سازمان توان، تصریح کرد: ما امروز در مجموعه بسیار بزرگی از میزان تولید، تنوع و سبد محصول کاملاً به خودکفایی رسیده‌ایم به طوری که بیش از 96 درصد از مواد اولیه ساخت محصول را در اختیار و ما بقی را از بخش خصوصی تأمین می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان توان در ادامه با اشاره به مشخصات باتری سنگین تولید شده با فناوری پانچ، گفت: این نوع باتری‌ها بر اساس دانش فنی جدیدی برای باتری‌های سرب اسیدی طراحی و برای نخستین بار در ایران و در غرب آسیا تولید و عرضه می‌شود.

وی با اشاره به فناوری به کار رفته در باتری‌های نسل جدید با تکنولوژی پانچ اظهار داشت: فناوری تهیه صفحات سربی چند روش دارد و یکی از روش‌هایی که در چند سال گذشته وارد صحنه بین المللی شد، روش پانچ است که در این تکنولوژی صفحات، فشردگی و افزایش بهبود مکانیکی پیدا کرده و منجر به افزایش مقاومت و طول عمر باتری می‌شود.

هدایت افزود: این نوع باتری‌ها از طیف باتری‌های سنگین محسوب می‌شوند که از 120 تا 200 (آمپر) برای استفاده کامیون‌ها و اتوبوس‌ها ساخته شده که از مقاومت و طول عمر بالایی نسبت به سایر باتری‌ها برخوردار است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار