رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا خبر داد؛

اشتغال 6 هزار نفر در پروژه‌های کارآفرینی بسیج سازندگی

اسکندری گفت: 6 هزار و 193 نفر از طریق پروژه‌های کارآفرینی بسیج سازندگی در استان مشغول به کار شده‌اند.
کد خبر: ۳۲۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱ - 31December 2018

به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرهنگ «محمد اسکندری» رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به سالروز حماسه نهم دی ماه اظهار داشت: نهم دی در تقویم سیاسی ما روز حیاتی و مهمی بود که در آن مردم میدان‌داری کرده و تجدید میثاق محکمی با ولایت انجام دادند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سالگرد این رویداد باز هم مردم همان حضور حماسی را تکرار کردند و باز هم با وجود مشکلات حضور پرشور و پیوندی عمیق با ولایت داشتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به مشکلات و محرومیت‌ها عنوان کرد: مشکلات و محرومیت‌ها از سالها پیش از انقلاب وجود داشت اما بعد از انقلاب اتفاقات مبارکی افتاد اگرچه باز هم از وضعیت کنونی راضی نیستیم و در بازدیدهای میدانی به کرات عنوان کرده‌ایم که از این وضع راضی نیستیم.

وی افزود: بسیج سازماندگی سعی می‌کند با هم افزایی، بدون حاشیه و بروکراسی اداری به صورت شفاف و راحت به مردم خدمت کند.

اسکندری در خصوص نقش رسانه‌ها در جریان‌سازی فعالیت‌های جهادی گفت: باید رسانه‌ها را به صورت مداوم در جریان روند فعالیت‌های بسیج سازندگی قرار داد تا دشمن نتواند از عدم نمایش این فعالیت‌ها سواستفاده کند که در همین راستا نیز 320 دقیقه مستند از فعالیت‌های گروه‌های جهادی پخش شده است.

وی تاکید کرد: عمده هدف تشکیل بسیج سازندگی تحقق رهنمود رهبری برای بسیج جوانان در سازندگی کشور، تعامل با ادارات و دولت جهت تسریع پروژه‌های خدمت به مستضعفین، ایجاد روحیه جهادی و انتقال آن به میدان کار و... است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی بسیج سازندگی گروه‌های جهادی و حرکت جهادی است، تصریح کرد: با پیگیری و بسیج اقشار نزدیک به ۴۱۷ گروه جهادی با شناسنامه ایجاده شده که نزدیک به ۹۸ هزار روز فعالیت‌های پزشکی، محرومیت زدایی و ... انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی و یا عقد قرارداد با ادارات برای کارهای عمرانی بنا بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی است که با مبالغی بسیار کمتر کار را به اتمام رسانده و همین امر موجب صرفه جویی در بودجه دولت نیز می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تاکید کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی عرصه‌ای برای حضور متخصصین بسیجی و حتی آموزشی برای آنان است.

وی در خصوص فعالیت‌های بسیج سازندگی استان در سال جاری نیز توضیح داد: در سال 97 احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد، ساخت 21 واحد مسکن محرومان، اجرای 15 پروژه عمرانی و ترمیم و تکمیل 117 مدرسه از جمله بخشی از فعالیت‌های عمرانی بوده است.

اسکندری افزود: در حوزه آب رسانی در بخش کشاورزی بناست با تفاهم‌نامه‌ای با جهاد کشاورزی اتفاقات خوبی رقم بخورد، همچنین ساخت 32 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز بخش دیگری از فعالیت‌های عمرانی بوده است.

وی گفت: تهیه 185 جهیزیه، توزیع 7 هزار و 800 بسته غذایی، توزیع لوازم التحریر به هنگام شروع سال تحصیلی نیز بخش دیگری از اقدامات بسیج سازندگی در سال جاری بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اشتغال 6 هزار و 193 نفر در پروژه‌های کارآفرینی بسیج سازندگی عنوان کرد: به عنوان مثال در یکی از این پروژه‌ها تحت پرواربندی گوساله برای 110 نفر اشتغال ایجاد شده و می‌توان کار را نیز گسترش داد.

وی در پایان در خصوص رسیدگی به مناطق حاشیه‌نشین خاطرنشان کرد: ایجاد حساسیت و در کانون توجه قرار دادن این مناطق به مسئولین هنر ماست زیرا بافت اجتماعی برخی از این مناطق به شدت آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها