در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان مطرح شد؛

درخواست فرماندار اندیمشک از دولت برای ثبت روز 4 آذر به عنوان «روز اندیمشک» در تقویم ملی

غلامرضا شریعتی گفت: پیشنهاد ثبت روز 4 آذر به عنوان روز اندیمشک در تقویم به دولت داده شده است که امیدواریم مورد تائید هیئت دولت قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۲۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰ - 31December 2018

پیشنهاد به دولت برای ثبت روز 4 آذر به عنوان «روز اندیمشک» در تقویم ملیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، پنجمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس خوزستان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

«غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان که ریاست این جلسه را عهده‎دار بود اظهار داشت: طرح ساخت یادمان‎های دفاع مقدس استان پارسال به این حوزه ارسال شد و با پرداخت 40 میلیارد ریال از سهم استانداری، مرمت و بازسازی یادمان ها آغاز شده است و ما قصد داریم که هر سال این مبلغ را نیز به یادمان ها اختصاص بدهیم.

وی افزود: باید فداکاری ها در خوزستان به عنوان نماد مقاومت و ایثار در دوران دفاع مقدس پاس داشته شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: یادمان‎ها و تاریخ شفاهی 8 سال جنگ تحمیلی می‎تواند جوانان را با دفاع مقدس آشنا کند و آثار آن باید با دقت تمام توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان حفظ و نگهداری شود.

وی با اشاره به ساخت باغ موزه دفاع مقدس در اهواز ادامه داد: عملیات ساخت این باغ موزه در اهواز آغاز و اعتبار اولیه آن نیز پرداخت شد؛ از دستگاه‎های مربوطه انتظار می‌رود که نهایت همکاری را برای تاسیس این باغ موزه که قرار است در مدت 3 سال احداث شود، داشته باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: فرمانداران در شهرستان‌هایی که درگیر جنگ تحمیلی بودند برای بهسازی موزه‎های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس پیشنهادات خود را اعلام کنند تا در شورای برنامه ریزی خوزستان برای تخصیص اعتبار آنها برنامه ریزی لازم انجام بگیرد.

وی در پاسخ به تقاضای فرماندار اندیمشک گفت: پیشنهاد ثبت روز 4 آذر به عنوان روز اندیمشک در تقویم به دولت داده شده است که امیدواریم مورد تائید هیئت دولت قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار