محمود عباس: اجازه نمی‌دهیم ترامپ قدس را به اسرائیل بفروشد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سالروز تأسیس جنبش فتح بر ضرورت مقابله با طرح‌های آمریکا در قبال قدس و فلسطین تاکید کرد.
کد خبر: ۳۲۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱ - 31December 2018

محمود عباس: اجازه نمی‌دهیم ترامپ قدس را به اسرائیل بفروشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه دوشنبه (۱۰ دی) بر مقابله با توطئه‌های آمریکا برای ضربه زدن به آرمان فلسطین تأکید کرد.

عباس که به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز تأسیس جنبش فتح در «رام‌الله» سخنرانی می‌کرد، گفت: «هرگز به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اجازه نخواهیم داد قدس را به اسرائیل بفروشد».

رئیس جنبش فتح افزود: «قدس فروشی نیست و ما هرگز ذره‌ای از خاک خود صرف نظر نخواهیم کرد».

محمود عباس بار دیگر تاکید کرد که شهر قدس به رغم اقدام‌های آمریکا برای همیشه پایتخت دولت فلسطین خواهد ماند.

ابو مازن در ادامه با بیان اینکه هر کسی که از «معامله قرن» سخن بگوید، «سیلی عصر» را دریافت خواهد کرد، اظهار داشت: «هرگز قدسمان و معراجگاه رسول خدا [ص] را نخواهیم فروخت و هرگز با معامله قرن که از سوی همه فلسطینی‌ها مردوداست، موافقت نخواهیم کرد».

معامله قرن یا «توافق نهایی»، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه رژیم اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی-اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطقی از کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

دولت آمریکا آذر ماه ۹۶ با شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی موافقت و در خرداد ماه امسال، سفارت خود را از تل‌آویو به شهر قدس اشغالی منتقل کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار