یادداشت/ محسن مهدیان

راز پیش‌بینی‌های رهبرانقلاب

رهبرانقلاب در ماجرای سوریه و در جلسه‌ای وقتی نگرانی سیدحسن نصرالله را می‌بینند، می‌فرمایند: نه بشار اسد خواهد رفت و نه سوریه به دست دشمنان خواهد افتاد. وخروج آمریکا از سوریه را پیش بینی کردند.
کد خبر: ۳۲۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ - 01January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از فارس، محسن مهدیان در یادداشتی نوشت: رهبری انقلاب روز گذشته در دیدار با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین تاکید کردند: در آینده نه چندان دور، پیروزی نهایی ملت فلسطین محقق خواهد شد. پیشتر هم گفته بودند پیروزی فلسطین قطعی است.

این پیش بینی‌ها برای شما جدید نیست. موارد بسیاری در ذهن دارید؛ چند نمونه هم من مرور می‌کنم.

سردار کوثری نقل می‌کند: رهبرانقلاب در ماجرای سوریه و در جلسه‌ای وقتی نگرانی سیدحسن نصرالله را می‌بینند می‌فرمایند: نه بشار اسد خواهد رفت و نه سوریه به دست دشمنان خواهد افتاد. وخروج آمریکا از سوریه را پیش بینی کردند.

درباره جنبش‌های آزادی بخش گفتند این بیداری تا قلب اروپا خواهد رفت.

درباره خاورمیانه فرمودند: خاورمیانه جدید شکل خواهد گرفت. خاورمیانه اسلامی...

درباره وضعیت اقتصادی این روز‌ها هم وقتی نگرانی آقای جنتی را دیدند، گفتند:جای نگرانی نیست. ازین مرحله سربلند عبور می‌کنیم.

جای دیگری فرمودند که تردید نداریم که آینده مان روشن است.

موارد فراتر ازین چند مورد است. امام نیز ازین پیش بینی‌ها زیاد داشتند.

سال 43 گفتند سربازان من در گهواره‌اند.

آنروز‌ها که کسی رفتن شاه را تصور نمی‌کرد، فرمودند: سلسله ابلیس پهلوی در تاریخ دفن می‌شود.

سقوط شوروی و کمونیست را پیش بینی کردند. حرکت مردم مصر و عاقبت حسنی مبارک و بیداری اسلامی را هم پیش بینی کردند؛ باقی اش را شما فهرست کنید.

اما ماجرای این پیش بینی‌ها چیست؟

با کدام معیار می‌توان اینطور قطعی آینده را تصویر کرد؟ احتمالا این امیدواری‌ها را با توجه به تحقق قطعی بسیاری از آنها، صرفا تزریق امیدواری کاذب نمی‌دانید. اما ماجرا چیست؟ با کدام حجت انقدر محکم از آینده می‌گویند؟

این پیش بینی‌ها معطوف به سه گزاره مفروض و معرفتی است. با این سه گزاره است که نسبت به آینده امیدوارند. هرچند امیدواری متفاوت از «دیدن» است. «دیدن و مشاهده» ناشی از تعالی نفس است. اما غرض اصلی ما و آنچه به کار من و شما می‌آید، سِر و اسرار امیدواری است. چرا امید؟

یکم مقدرات زمان است. تحلیلی که از تاریخ وجود دارد. در هر دوره‌ای از تاریخ یک اراده ویژه و خاص حق در جریان است. مشیت حق را در هر دوره از تاریخ باید درست شناخت و مطابق آن رفتار کرد. اراده ما باید در جریان تحقق بخشیدن به اراده حق قرار گیرد.

انقلاب اسلامی نشان داد که اراده حق در این روزها، تفوق حق بر باطل است. رهبرانقلاب فرمودند: این قرن، قرن اسلام است. امام فرمود: این قرن، قرن پیروزی مستضعفین بر مستکبرین است.

دوم شناخت سنت‌های نصرت بخش الهی است. وقتی اراده حق به جهت مقدرات زمان و در بستر تاریخ فهم شد، سنت‌های امدادی حضرت حق که تحقق بخش این مشیت است به جریان می‌افتد. همان سنت و نصرتی که در بدر و احزاب و ... به مومنین میرسد و تقابل با تمامیت کفر را به نفع اسلام رقم می‌زند.

سوم حرکت است. وقتی حرکت شکل گرفت و با صبر و مقاومت توامان شد، سنت‌های الهی برکت این قیام را من حیث لایحتسب مضاعف می‌کند؛ و البته توجه شود که اراده حق تغییر نمی‌کند. ما نباشیم و کاهلی ورزیم، گروه دیگری پرچمدار حق می‌شود؛ اما پیروزی قطعی است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها