نقاط قوت و ضعف جشنواره ملی اسباب‌بازی نقد و بررسی شد

نشست نقد و بررسی نقاط قوت و ضعف چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با حضور فعالان و دست‌اندرکاران برگزاری آن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شد.
کد خبر: ۳۲۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ - 01January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از فارس، نشست نقد و بررسی نقاط قوت و ضعف چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با حضور فعالان و دست‌اندرکاران برگزاری آن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شد.

محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ابتدای این نشست گفت: چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در حالی برگزار شد که از رهگذر برگزاری جشنواره‌های قبل فرصت همکاری، همراهی و نقش‌آفرینی فعالان حوزه بازی و اسباب‌بازی در این دوره فراهم شد.

وی افزود: مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی در برگزاری هر چه مطلوب‌تر چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مصداق بارز کاستن از تصدی‌گری از سوی کانون و ایفای نقش نظارتی و حاکمیتی است.

دبیر چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، برگزاری نمایشگاه تخصصی دست‌آورد‌های صنعت اسباب‌بازی برای اولین بار و به همت دست‌اندرکاران و انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی را زمینه‌ی مناسبی دانست که به برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان منجر شد.

سرپرست دبیرخانه‌ی شورای نظارت بر اسباب‌بازی هم‌چنین‌یادآور شد: نتایج ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان نمایشگاه تخصصی معتقدند برگزاری این جشنواره به میزان ۹۰ درصد به تحقق اهداف جشنواره در ساماندهی صنعت اسباب‌بازی و ۷۵درصد در برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان موفق عمل کرده است.

حموله اضافه‌کرد: ارزیابی انجام شده از نمایشگاه ترویجی بازی و اسباب‌بازی نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان این بخش اعتقاد داشتند این نمایشگاه ۷۰ درصد در معرفی مجموعه‌های فعال در حوزه بازی و اسباب‌بازی موفق بوده است.

وی در باره بخش علمی جشنواره نیز خاطرنشان کرد: این بخش شامل برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش بود که با هماهنگی کامل با مسئولان نمایشگاه تخصصی و ترویجی به طراحی موضوع‌های مورد توجه این دو بخش پرداخت و توانست رضایت ۸۰ درصدی مخاطبان را به همراه داشته باشد.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون اظهار امیدواری کرد که تداوم برگزاری چنین جشنواره‌هایی با هدف حمایت از صنعت اسباب‌بازی ایرانی و برقراری ارتباط موثر میان طراحان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بتواند به ساماندهی صنعت اسباب‌بازی و توسعه و ترویج کاربرد‌ها و کارکرد‌های بازی و اسباب‌بازی کمک کند.

در ادامه این نشست حاضران در بخش‌های مختلف به بیان نقطه قوت‌ها، ضعف‌ها، انتقادها، پیشنهاد‌ها و انگیزه‌هایی که در این جشنواره برای آن‌ها ایجاد شده بود پرداختند و در هربخش تعدادی از افراد صحبت‌های خود را مطرح و سایر حاضران در برگه‌هایی که با رنگ‌های مختلف در هر بخش توزیع شد، نقطه‌نظر‌های خود را ارائه کردند.

در این بخش ابتدا غلام‌رضا دیزجی رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی در سخنان کوتاهی گفت: به اعتقاد من مهم‌ترین دستاورد این جشنواره تغییر باور‌ها بود که موجب شد انتظار‌ها تا حدود زیادی برآورده شود و تمامی افراد حس خوبی از این رویداد داشته باشند.

سیدامیر آقایی نماینده معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری نیز در ادامه ضمن قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران جشنواره، آن را نقطه عطفی در صنعت اسباب‌بازی دانست و یادآور شد: حفظ این موقعیت و ایجاد بستر لازم برای پیش‌برد اهداف این حوزه بسیار با اهمیت است.

وی بر نقش تولی‌گری و مدیریتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این حوزه تأکید و توجه بیشتر به تمرکززدایی و سوق‌دادن این رویداد به سوی شهرستان‌ها را به عنوان دغدغه‌ای جدی دانست که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

محسن رجبی عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی پوشش رسانه گسترده به این موضوع در مدت برگزاری رویداد و پس از آن را نقطه‌ی مثبتی دانست که موجب ارایه خروجی مناسب و ایجاد فرصت‌هایی برای پرداختن بیشتر به حوزه صنعت اسباب‌بازی شد.

توجه به تولید اسباب‌بازی‌های حرکتی و مهارتی، ساماندهی بهتر بخش فروشگاهی، ایجاد فضایی برای بازی بزرگ‌تر‌ها در کنار کودکان در جشنواره‌های آتی، دعوت از بزرگان عرصه اسباب‌بازی دنیا برای برپایی کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی و توجه بیشتر به اسباب‌بازی‌های کمتر شناخته شده از جمله پیشنهاد‌هایی بود که در نشست نقد و بررسی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مطرح شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار