13 آبان عاشورایی و فریاد مرگ بر استکبار

"مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر انگلیس" نماد سازش‌ناپذیری ملت ایران با استکبار جهانی است و امسال تجمع استکبارستیزان،‌عاشورایی خواهد بود.
کد خبر: ۳۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶ - 29October 2014

13 آبان عاشورایی و فریاد مرگ بر استکبار

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است. تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانشآموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر دادهاند.

خوشبختانه برنامه اعلام برائت از استکبار ویژه روز 13 آبان ماه یک پیوند و تقارن معنادار دارد و آن روز عاشورای حسینی است. این باور حقیقتاً وجود دارد که ریشه و اساس حرکت و قیام امام حسین(ع) مبارزه با ظلم، بی عدالتی و احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است. انقلاب اسلامی نیز در ادامه راه انبیاء و اولیای الهی بوده و از طرفی دیگر مردم ایران نیز در دفاع از ارزش ها، آرمان ها و اعتقادات دینی و مذهبی خود حضور فعال دارند.

مراسم امسال در سراسر کشور رنگ و بوی حسینی دارد و علاوه بر عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، شاهد فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم مسلمان ایران خواهیم بود. مردم در تجمع 13 آبان مقارن با عاشورای حسینی به دنیا اعلام میکنند که ملت ایران زنده است و پای ارزشها و آرمانهای امام و رهبری و دفاع از کیان اسلامی ایستاده است.

 

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها