معرفی کتاب؛

«صلح کبیر داعش»

کد خبر: ۳۲۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ - 05January 2019

«صلح کبیر داعش»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، انتشارات هنر دفاع در اداره فعالیت‌های خود در زمینه نشر ادبیات نمایشی در حوزه دفاع مقدس نمایشنامه «صلح کبیر داعش» را منتشر کرده است.

در مقدمه کتاب آمده است:

«تئاتر دفاع مقدس چند سالی است که عنوان مقاومت را به خود پذیرفته است، با فراز و نشیب‌هایی مسیر دشوار اما تاثیرگذاری را می‌پیماید و البته با موانع و آسیب‌هایی مواجه است. یکی از آسیب‌های مهم در این کارزار، متون نمایشی است که به عنوان نقشه عملیاتی می‌بایست نگاه‌های کارشناسانه و عملیاتی به آن صورت پذیرد تا بخشی از مشکلات این گونه از تئاتر شریف مرتفع گردد.»

نمایشنامه «صلح کبیر داعش» بیست‌ودومین مجلد از این مجموعه است و چنان که از نامش پیداست به موضوع داعش و حوزه مقاومت پرداخته است.

قسمتی از متن کتاب:

«ام لیلا: خب عزیزم! تو خیلی حیرت‌اگیزی! سرشار از زندگی هستی! عینهو فشفشه! بچه منو از من گرفتن، اما تو هنوز زنده‌ای و از شیر مادرت می‌خوری. تو وقتی خودت مجبور باشی بزرگ بشی احساس دیگه‌ای داری! [در حال قدم زدن با نوزاد و خودش حرف می‌زند. ناگهان بقچه باز می‌شود و ام لیلا ناخودآگاه آن را جمع می‌کند و باز در آغوش می‌گیرد.] چند روز تموم مادرت منو تعقیب کرد بدون اینکه حتی یه ماسه روی صخره‌ها غلت بخوره و سر و صدا راه بندازه. وقتب از بالای صخره منو زیر نظر داشت موهاش رو تو دستش نگه داشت تا باد اونا رو افشون و مادرت رو افشا نکنه. به مادرت احترام بذار. آره سرت رو تکون بده و حرف بزن! متاسفم که اون مرد.

مادرت رو رو آسمون خابوندم و با درای قدیمی خونه‌ها روش رو پوشوندم. رو اون پرا هم سنگ‌های بزرگ گذاشتم تا باد ... اون تو رو دید ... جوری بهت خیره شده بود که لبخند به لبش نیومد. چشماش پر اضطراب بود. خب گرسنه که به غذا لبخند نمی‌زنه! تو با شیر مادرت قد کشیدی. ببینم ونگ که نزدی؟ شرط می‌بندم که بچه خوبی بودی هیچ‌وقت اسمت زو بهم نگفت.

شاید اگه همین تو بیابون مثل حیوونا بزرگ بشی بهتر باشه من فعلا اسمتو می‌ذارم خرگوش کوچولو تا بعدا یه اسم خوشگل واسه‌ات پیدا کنم. پرنده‌ها از خطر فرار می‌کنن، اونم با پرواز روباه‌ها عادت به خوردن پرنده‌ها دارن و پرنده‌ها به پرواز عادت کردن. هنوز هم باد گاهی لونه روباه رو خراب می‌کنه. من نمی‌تونم تو رو با خودم ببرم. باید به بچه خودم غذا بدم. تو دنیای به این بزرگی واسه یه دهن کوچولو غذایی پیدا نمیشه.»

«صلح کبیر داعش» در 94 صفحه به قلم «ایرج افشاری اصل» تالیف و توسط نشر «هنر دفاع» وابسته به سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در 2000 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار