ظریف در دیدار با قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد:

ایران با تروریسم و افراطی‌گری مخالف است

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ایران خواستار ثبات و آرامش در منطقه است و بر همین اساس ایران بطور اصولی با تروریسم و افراطی گری مخالف است.
کد خبر: ۳۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ - 30October 2014

ایران با تروریسم و افراطی‌گری مخالف است

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی دفاع پرس، «یان الیاسون» قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد که به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده است با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات طرفین پیرامون مسائل منطقهای و بین المللی رایزنی نمودند.

محمد جواد ظریف با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار ثبات و آرامش در منطقه است، تصریح کرد: بر همین اساس ایران بطور اصولی با تروریسم و افراطی گری مخالف بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان بر همکاری و مشارکت همه کشورها بویژه در منطقه خلیج فارس برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری تاکید نمود و خواستار جدیت سازمان ملل و کشورهای غربی در این رابطه شد.

محمد جواد ظریف ضرورت اتخاذ یک رویه واحد در مقابله با تروریسم وافراطی گری را خاطر نشان ساخت و افزود: نمی توان در عراق ادعای مبارزه با  داعش را داشت و در سوریه داعش را تقویت نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان با حمایت از توافق اخیر در یمن افزود: همه باید در جهت تقویت این توافقنامه و نه تضعیف آن عمل کنند.

«یان الیاسون» قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار، با ابراز تاسف از ادامه درگیریها در عراق و سوریه اضافه کرد: در پرتو همکاری بین کشورهای منطقه، مشکلات حل خواهد شد.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل همچنین بر لزوم افزایش گفتگو و تعامل بین کشورهای منطقه و بویژه ایران وعربستان سعودی تاکید کرد.

یان الیاسون با اشاره به جدی بودن تهدید داعش افزود: همه در داخل و خارج از منطقه به داعش به عنوان یک مشکل نگاه میکنند.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل نقش جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسائل منطقهای را برجسته خواند و بر تداوم رایزنی بین سازمان ملل و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار