امیر عبداللهیان:

خلق بحران‌های جدید با ابعاد جهانی نتیجه سیاست‌های غلط آمریکا است

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با انتقاد از رفتار آمریکا و برخی بازیگران منطقه‌ای اشتباهات راهبردی این کشورها را عامل تعمیق و طولانی شدن بحران سوریه، سرایت آن به کشورهای همسایه و همچنین خلق بحران‌های جدید با ابعاد جهانی مانند داعش برشمرد.
کد خبر: ۳۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷ - 30October 2014

خلق بحران‌های جدید با ابعاد جهانی نتیجه سیاست‌های غلط آمریکا است

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی دفاع پرس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در ملاقات با "مارسل کورپرشوک" نماینده ویژه هلند در امور سوریه ، دیدگاههای کشورمان نسبت به بحران سوریه را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان در این ملاقات با انتقاد از رفتار آمریکا و برخی بازیگران منطقهای اشتباهات راهبردی این کشورها را عامل تعمیق و طولانی شدن این بحران، سرایت آن به کشورهای همسایه و همچنین خلق بحرانهای جدید با ابعاد جهانی مانند داعش برشمرد.

وی همچنین طرح پیشنهادی سیاسی کشورمان به منظور حل بحران سوریه را برای طرف هلندی تشریح کرد.

امیرعبداللهیان شکل گیری ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا و خارج از چارچوب سازمان ملل را تداوم سیاستهای غلط گذشته این کشورها توصیف و تاکید کرد: بدلیل اهداف متفاوت و بعضا متناقض اعضای این ائتلاف، نمی توان امید چندانی به موفقیت آن برای مقابله با داعش داشت.

نماینده ویژه هلند در امور سوریه نیز با اشاره به نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه بویژه سوریه، بر لزوم یافتن یک راه حل سیاسی، توقف خشونتها و برپایی یک گفتمان ملی میان طرفهای درگیر برای حل این بحران تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار