سردار کارگر:

اخلاص رمز ماندگاری شهداست/ باید صدای شهدا را به گوش جامعه برسانیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اخلاص رمز ماندگاری شهداست، گفت: باید شهدا را الگو و سرلوحه خود قرار دهیم و صدای آنان را به گوش جامعه برسانیم.
کد خبر: ۳۲۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ - 01January 2019

اخلاص رمز ماندگاری شهداست/ باید صدای شهدا را به جامعه برسانیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست شورای معاونین این بنیاد با اشاره به وظایف خطیر کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: ما در این مجموعه حضور یافتیم تا ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم؛ لذا اول باید خودمان عامل به ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس باشیم.

وی با بیان اینکه کل کشور در حوزه اشاعه فرهنگ دفاع مقدس پای کار آمده است، گفت: سال گذشته با کمک ظرفیت‌های استانی توانستیم ۱۰ موزه دفاع مقدس را در سراسر کشور افتتاح کنیم و در سال‌جاری نیز به همین ترتیب افتتاح ۶ موزه دیگر را در دستورکار داریم که استاندارها به طور مدام تماس می‌گیرند و گزارش روند پیشرفت این پروژه‌ها را می‌دهند.

سردار کارگر با اشاره به اینکه در نشست کنگره شهدای خراسان جنوبی و قزوین خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، گفت: حضرت آقا در این جلسه فرمودند: «شما باید صدای شهدا را به گوش مردم برسانید، اگر این کار را انجام دهید در آن بهجت و سرور نهفته است.»

وی با اشاره به مأموریت‌ها و فعالیت‌های گسترده پیشرو این بنیاد، گفت: در یکی از دیدارها خدمت حضرت آقا عرض کردم که در این 5 سال به اندازه 20 سال کار صورت گرفته است؛ اما به اندازه 50 سال دیگر کار برای انجام وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: کسی که می‌خواهد صدای شهیدان را به گوش جامعه و نسل جوان برساند در وهله نخست باید خود را اصلاح کند و روحیه دفاع مقدسی و تقوای الهی داشته باشد.

وی گفت: کارکنان بنیاد باید پیش از هر چیز به فکر خدمتگزاری به مردم و شهدا باشند و در این راه با صلابت و مستحکم گام بردارند.

سردار کارگر در ادامه با بیان اینکه اخلاص رمز ماندگاری شهداست، گفت: شهید حججی یک ستوان دوم بود که دوران سربازی را در ارتش گذرانده و وارد سپاه پاسداران شده بود تا برای مقابله با جبهه کفر وارد عرصه شود، او از پیروان شهید احمد کاظمی بود و با الگو قرار دادن ایشان به این درجه رفیع رسید.

 سردار کارگر با طرح این سوال که چه کسی شهید حججی را به جامعه معرفی کرد، اظهار داشت: کسی که برای خدا حرکت کند و اخلاص داشته باشد خداوند او را به وسیله دشمنش معرفی می‌کند و عزت می‌دهد؛ درحالی که داعش می‌خواست با پخش فیلمی از شهید حججی او را ذلیل نشان دهد؛ اما او در میان ملت مسلمان و جبهه مقاومت به چنان عزت و جایگاهی دست یافت که کمتر کسی به آن رسیده است و این جلوه‌ای از حقیقت آیه «مکروا مکرالله والله خیرالماکرین» است. اگر ما راه صحیح را برویم و در مسیر الهی گام برداریم نیاز به تبلیغات و گزارش نداریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌هایی که امروز در نیروهای مسلح وجود دارد، گفت: باید از ظرفیت حضور جوانان در نیروهای مسلح استفاده کنیم؛ امروز ما می‌توانیم با برگزاری برنامه‌های قرآنی جوانانمان را از شر شیاطین و تهاجم فرهنگی دشمنان مصون بداریم؛ چراکه ملکه انگلستان طی سخنانی اذعان کرده بود، تا زمانی‌که قرآن در کشورهای اسلامی حکم می‌کند ما با مشکل مواجه هستیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه گفت: اما امروز کشور به برکت انقلاب اسلامی توانسته است، قرآن را وارد جامعه کند تا همگان از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از آیت الله بهاالدینی (ره) گفت: روزی با جمعی از رزمندگان اسلام خدمت این عالم بزرگوار رسیدیم؛ ایشان ما را مورد تفقد قرار دادند. بنده در این دیدار از ایشان سوال کردم که حضرت امام (ره) چگونه به این مقام والا رسیدند؟ ایشان در پاسخ فرمودند: امام به هر جایی که رسیدند از سر اخلاص‌شان رسیدند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار