بازدید نماینده ولی‎فقیه در امور حج و زیارت از سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح

حجت‎الاسلام قاضی عسکر با حضور در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح از دستاورد‌ها و توانمندی‌های این سازمان بازدید کرد.
کد خبر: ۳۲۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷ - 01January 2019

بازدید نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت از سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلحبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‎الاسلام و المسلمین سید «علی قاضی عسکر» نماینده ولی‎فقیه در امور حج و زیارت و هیئت همراه امروز با حضور در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح از دستاورد‌ها و توانمندی‌های این سازمان بازدید کرد.

نماینده ولی‎فقیه در امور حج و زیارت ضمن بازدید از واحد‌ها و بخش‌های مختلف، با توضیحات مهدی مدیری رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و مسئولان و کارشناسان این واحد‌ها با فعالیت‌های صورت گرفته و طرح‌ها و برنامه‌های درحال اجرا در این سازمان آشنا شد.

نماینده ولی‎فقیه همچنین در سالن پردازش و تولید اطلاعات مکانی از اطلس‌های تاریخ اسلام، کشور‌های جهان اسلام، غزوات، فلسطین و عاشورا که به همت کارشناسان سازمان جغرافیایی ارتش و همکاری برخی از محققان و پژوهشگران داخلی تهیه شده است، بازدید کرد.

نماینده ولی‎فقیه در امور حج و زیارت با مهم خواندن عملکرد واحد‌های مختلف سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح، تصریح کرد: متخصصین این سازمان در توانمند سازی نیرو‌های مسلح، تأمین امنیت و قدرت ملی و آرامش، رشد و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف نقش مهمی ایفا می‌کنند.

در ادامه این بازدید حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در نشست با رئیس، معاونین و مدیران بخش‌های نقشه برداری، جی‌ای اس، طرح و برنامه و پژوهش سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح راهکار‌های همکاری دو طرف در حوزه حج و زیارت را بررسی کرد.

در این نشست که حجت‎الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، علی اکبر ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت و حجت‎الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده نیز شرکت داشتند. حجت‎الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به طرح‌های مورد نظر بعثه رهبری در حوزه حج و زیارت، اظهار داشت: با فعالیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف این سازمان اتفاق افتاده می‌توانیم کار‌های مشترکی در زمینه تولید نقشه‌های مورد نیاز حجاج و اطلس‌های مرتبط با حج، عمره، عتبات و سوریه انجام دهیم و در امور مختلف دینی همکاری مشترک داشته باشیم.

نماینده ولی‎فقیه با بیان اینکه کشور به توانمندی امیدوارکننده‌ای در علم نقشه برداری و پردازش و تولید اطلاعات مکانی دست یافته است، تصریح کرد: این افتخار بزرگ بدست نیرو‌های متدین و ولایی و جوان رقم خورده است.

وی با اشاره به عنایت مقام معظم رهبری به فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و تاکید بر استفاده از نیرو‌های نخبه، اظهار داشت: پیشرفت‌های بدست آمده در صنایع موشکی، انرژی هسته‌ای و بخش‌های دانش‎بنیان مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‎الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین با انتقاد از برخی برخورد‌های سطحی با مسائل این حوزه، خطاب به مدیران سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح اظهار داشت: شما باید فراتر از گذشته تلاش و بر سرعت علمی خود بیفزایید و از ظرفیت‌های موجود در کشور، برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگتر استفاده کنید.

وی با اشاره به گستردگی اقداماتی که می‌توان در حوزه حج انجام داد، تصریح کرد: در قالب همکاری مشترک و با قرار گرفتن دانش این بخش در خدمت دین، کار‌های بر زمین مانده زیادی را می‌توان انجام داد که قطعا مورد استقبال جهان اسلام نیز قرار خواهد گرفت.

در این دیدار مقرر شد کمیته مشترک کارشناسی تشکیل شود و با کارشناسی محور‌های مورد علاقه طرفین، برای عملیاتی شدن اقدامات لازم بعمل آید.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار