کنعانی مقدم:

سخنان امام جهانی‌ست و ایران را با نام امام خمینی (ره) می شناسند

کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: در انتشار جزئیات وصیت نامه‌ی امام کوتاهی کردیم. به یاد دارم در گذشته وصیت نامه ایشان در دانشگاه ها تدریس می شد. باید وصیت نامه‌ی امام را ترجمه کرد و به جوامع دیگر فرستاد و با این کار می توان بر روی جهانیان اثر گذاشت.
کد خبر: ۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸ - 05June 2013

سخنان امام جهانی‌ست و ایران را با نام امام خمینی (ره) می شناسند

حسین کنعانی مقدم در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: 15خرداد سال 42 نقطه آغاز بیداری اسلام در عصر حاضر بود.

وی در خصوص نقش امام (ره) در بیداری اسلامی گفت: این اقدام امام خمینی (ره) اسلام ناب حسینی نامیده شد و در مقابل درباری ها نشان داد که می توان در مقابل احزاب صهیونیست ایستاد و انقلابی را ایجاد کردند که استبدادستیز و استعمارستیز بوده و مستتضعفین و محرومین را در مقابل اسرائیل و امریکا به ایستادگی و مقاومت واداشتند.

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: با همهی این ها می شود گفت که نقشهی راهی که بیداری اسلامی در حال طی کردن آن است اسلام بوده و کشورهای بحرین، تونس، یمن، عربسستان و جهان اسلام در راه پیمودن مسیری هستند که امام (ره) باز کردند. 

کنعانی مقدم با اشاره به جنبش های اروپایی و جنبش وال استریت معروف به  جنبش 99 درصدی در آمریکا تاکید کرد: در این جنبش ها نیز شاهد سرداده شدن شعارهایی هستیم که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ابتدای انقلاب با عنوان مبارزه با ظلم و فقر سر می دادند.

وی ادامه داد: مخالفان دین تلاش می کردند که مردم انقلاب نکنند و امام با دین مداری و استبدادستیزی در مقابل رژیم پهلوی آغاز به مبارزه کرد و توانست استکبار جهانی یعنی آمریکا را شکست بدهد.

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به شعارهای مردم در میدان التحریر مصر تصریح کرد: اسلام در قلب خاورمیانه آزاد شده  و پایگاهی برای استکبار جهانی در این منطقه باقی نمانده است و مردم در انقلاب مصر الگوی خود را مردم ایران و امام خمینی (ره) معرفی میکردند.

کنعانی مقدم با بیان این که سخنان و فرمایشات امام (ره) در تمام سال های گذشته چراغ راه انقلابیون در منطقه بوده است، گفت: امام در 15 خرداد سال 42 نهضتی را آغاز نمودند که امروز نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای اسلامی و حتی کشورهای اروپایی شاهد بارور شدن درخت این انقلاب هستیم.

وی در ادامه افزود: نفوذ کلام امام در جهان بی بدیل بوده است و کمتر شخصیتی را می توان یافت تا مرجعیت دینی را بر عهده داشته و بتواند بزرگترین دست نشانده شرق و غرب را سرنگون نماید.

وی با اشاره به نحوه زندگی امام خمینی در دوران حیات ایشان، تاکید کرد: تمام رسانه های بیگانه منتظر بودند تا امام سخنرانی نمایند یا پیامی بدهند تا آنها به سرعت منعکس نمایند.

کنعانی مقدم ادامه داد: مردم سراسر جهان امام خمینی (ره) را یک فرد انقلابی، ساده زیست، مردمی و در عین حال ضد استکبار می دانند .

کارشناس مسائل خاورمیانه درباره جمله رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای مبنی بر این انقلاب در هیچ کجای جهان بی نام امام خمینی شناخته شده نیست، گفت: ما در هر کجایی می رویم انقلاب و ایران را با نام حضرت امام می شناسند و تعبیر رهبری یک حقیقت به تمام معنا می باشد.

وی در ادامه افزود: ثبت سخنان و وقایع دوران امام به عنوان تاریخ معاصر قابل تدریس در مراکز دانشگاهی است و بیان سخنان امام در جوامع مختلف و کنفرانس ها همچنین دیدگاه و نظرات امام می تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد.

کنعانی مقدم با اشاره به وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام، تاکید کرد: وصیت نامه امام (ره) در دانشگاه های  کشور تدریس می شد که می توانست اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی را به سایر نسل ها منتقل کند.

کارشناس مسائل خاورمیانه درباره تأثیر کلام امام در ملت های عربی  گفت: با توجه به جبهه مقاومت و مبارزه با صهیونیسم که در منطقه شکل گرفته است می توان این گروه های مقاومت را نتیجه انقلاب اسلامی دانست.

وی در پایان در خصوص موج دوم بیداری اسلامی که در ممنطقه شکل گرفته است، تاکید کرد: بیداری اسلامی در منطقه به عربستان و ترکیه رسیده و این کشورها علی رغم پشتیبانی کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل ازآنها، در آینده دچار تغییر و تحول انقلابی و اسلامی خواهند شد.

نظر شما
پربیننده ها