سردار علاماتی:

تفکر دفاع مقدس باعث نجات عراق و سوریه شد

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: تجربه و تفکر دفاع مقدس، باعث نجات عراق و سوریه و پیروزی جبهه مقاومت شد.
کد خبر: ۳۲۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ - 02January 2019

تفکر دفاع مقدس باعث نجات عراق و سوریه شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس روز چهارشنبه در چهارمین جلسه مسئولین مستندسازی نقش و عملکرد قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به هفته بصیرت اظهار داشت: رهبر معظم  انقلاب در فرمایشات خود، ۹ دی را بیش از ۱۰۰ مرتبه روز غلبه بر فتنه نامیدند. فتنه ۸۸ نظام را به کنار پرتگاه کشید و آن چیزی که توانست نظام را نگه دارد، بصیرت مردم و حضور آن‌ها بود.

وی با یادآوری فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ملتی که ۲۰ میلیون جمعیت دارد، باید ۲۰ میلیون تفنگ‌دار داشته باشد، بیان کرد: امام خمینی (ره) با بصیرتی که داشتند جنگ را پیش‌بینی کرده بودند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با بیان اینکه مردم همواره در میدان‌ها ایستادند، گفت: امام خامنه‌ای همواره بر بصیرت و هوشیاری تاکید دارند و حضور مردم بصیر در سال ۸۸ باعث حفظ نظام شد.

سردار علاماتی افزود: دفاع مقدس مجموعه پیوسته‌ای از حضور مردم بود و مردم برای دفاع از کشور همه چیز خود را فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در طول دفاع مقدس، جوانان زیادی تقدیم نظام شد و همچنان راه شهدا و رزمندگان ادامه دارد، بیان کرد: مردم بدون هیچ چشمداشتی در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کردند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس ادامه داد: مردم خود را بدهکار انقلاب می‌دانند و هنوز هم همان روحیه در مردم وجود دارد و هرگاه جامعه نیازمند مردم بوده در صحنه‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

سردار علاماتی گفت: امروز با کار‌های صورت گرفته، هرگونه تهدید علیه مرز‌های ما بی اثر شده است و کشور‌های منطقه با الگوگیری از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند. تجربه و تفکر دفاع مقدس، باعث نجات عراق و سوریه و پیروزی جبهه مقاومت شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باعث شد که امروز استقلال، آزادی و امنیت داشته باشیم، افزود: ما امروز باید میراث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را زنده نگه‌داریم تا مردم از این میراث بهره برداری کنند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با بیان اینکه باید امروز با یک هم‌افزایی سرمایه‌های انقلاب و دفاع مقدس را حفظ کنیم، بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طبق اساسنامه خود، وظیفه حفظ آثار دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال به نسل جوان را بر عهده دارد.

سردار علاماتی گفت: امروز به دلیل ضعف‌هایی که داریم، نتوانسته‌ایم در بخش‌هایی به خوبی عمل کنیم، در حالی که می‌توان درباره این فرهنگ هزاران کتاب و رمان نوشت، شب شعر برپا کرد و طنز ساخت.

وی با اشاره به اینکه طبق اسناد موجود، ۳۶ کشور در جنگ تحمیلی از عراق حمایت کردند، افزود: جنگ ما جنگ با جبهه استکبار بود و باید این مسائل به مردم گفته شود.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در پایان با اشاره به رونمایی سامانه جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس در دهه فجر گفت: به دنبال این هستیم که این سامانه به چرخه ملی متصل شود و در این زمینه آماده همکاری با دستگاه قضا هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار