به مناسبت آغاز سال نو میلادی صورت گرفت؛

دیدار با خانواده شهیدی که میزبان مقام معظم رهبری بودند

آغاز سال نو میلادی است؛ به همین خاطر برای عرض سر سلامتی و تبریک سال نو میلادی به منزل خانواده شهد «وهانج رشیدپور» از شهدای ارامنه کشورمان می‌رویم. خانواده‌ای که سه سال پیش در چنین روز‌هایی میزبان مقام معظم رهبری بودند.
کد خبر: ۳۲۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ - 02January 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شهید «وهانج» متولد ۱۳۴۳ بود که در سال ۶۷ و در روز‌های پایانی جنگ تحمیلی بر اثر اصابت ترکش بر سرش به شهادت می‌رسد؛ این‌ها مطالبی است که برادر بزرگتر این شهید عزیز کشورمان عنوان می‌کند.

«لورانس» که هفت سال از برادر شهیدش بزرگتر است، صحبت‌های خود این گونه ادامه می‌دهد: «برادرم قد بلندی داشت و در تیم والیبال آرارات عضویت داشت».

وی ادامه داد: «برادرم سال ۶۵ به خدمت سربازی رفت و با تقسیم بندی که انجام شد، سربازی خود را می‌بایست در لشکر ۷۷ خراسان ادامه می‌داد؛ ۲۴ ماه خدمت سربازی تمام شد و فقط ۴ ماه احتیاط مانده بود؛ از این مدت هم فقط ۱۵ روز پایانی مانده بود، اما وقتی ایران قطعنامه ۵۹۸ را می‌پذیرد، ارتش صدام به سوی مرز‌های ایران حمله می‌کند و در این حملات «وهانج» در فکه بر اثر اصابت ترکش بر سرش به شهادت می‌رسد.»

دیدار با خانواده شهیدی که میزبان مقام معظم رهبری بودند

«لورانس» گفت: «داوطلبانه به سربازی رفت و وقتی هم شهید شد تا دو ماه مفقود بود و بعد از دو ماه توانستیم پیکر او را بازگردانیم».

وی تاکید کرد: «همه آن‌هایی که شهید شدند خوب بودند و بد ما هستیم که ماندیم در واقع شهدا گلچین شدند».

برادر این شهید مدافع کشورمان درباره حضور مقام معظم رهبری در منزلشان هم بیان داشت: «زمانی که ایشان آمدند به منزل ما، قبلش گفته بودند از بنیاد شهید افرادی برای دیدار با مادر شهید می‌آیند، اما وقتی ایشان آمدند باور نمی‌کردیم که ما را لایق دانستند و به خانه ما آمدند».

«لورانس» یادآور شد: «ساعت از ۱۹ گذشته بود که ایشان آمدند و نیم ساعتی هم در منزل ما حضور داشتند و در مدتی که بودند خاطره‌ای از حضور ارامنه در دفاع مقدس مطلبی را عنوان کردند و وقتی هم می‌خواستند بروند با زبان آذری به مادرم گفتند: اجازه وری سن گداخ؟؛ (اجازه رفتن می‌دهید؟) مادرم هم گفتند: گوزوم اوستا یرین وار؛ (روی چشم ما جا دارید!)».

«وارسنیک داوودیان» مادر شهید «وهانج» هم که بیش از ۸۰ سال سن دارد به خاطر دیسک کمر، از درد کمر شکایت دارد؛ با این حال از ما می‌خواهد که از خودمان پذیرایی کنیم.

دیدار با خانواده شهیدی که میزبان مقام معظم رهبری بودند

وی درباره پسر شهیدش گفت: «پسرم خیلی خوش اخلاق بود، پیر وجوان، بچه و بزرگ دوستش داشتند و با همه دوست بود».

اما سردار سیروس صابری جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ هم که در این دیدار حضور داشت، عنوان کرد: «وظیفه خود می‌دانیم قدردان همه شهدا باشیم، چون همه آن عزیزان برای ما ارزشمند هستند و هیچ خانواده شهیدی برای ما فرقی نمی‌کند حتی اگر جزو اقلیت‌های دینی باشد».

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار