در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

مخالفت پارلمان با دوفوریت طرح «انتقال وزارتخانه‌های دولت از تهران به استان‌ها»

وکلای ملت با دوفوریت طرح انتقال وزارتخانه‌های دولت از تهران به استان‌های مستعد و دارای شرایط در یک دوره ۵ ساله مخالفت کرد.
کد خبر: ۳۲۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ - 02January 2019

مخالفت مجلس با دوفوریت طرح «انتقال وزارتخانه‌های دولت از تهران به استان‌ها»به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 12 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، بررسی دو فوریت طرح انتقال وزارتخانه های دولت از تهران به استان های مستعد و دارای شرایط در یک دوره پنج ساله در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

نمایندگان موافق این طرح بر این عقیده هستند که آلودگی هوا و ترافیک موجب از بین رفتن سرمایه های انسانی شده و سالانه علاوه بر تعطیلات رسمی، آلودگی هوا باعث تعطیلی مدارس و اداره ها می‌شود.

پیش از جلسه علنی امروز مجلس، ۴۳ نماینده این طرح را امضاء کرده بودند. اداره کل قوانین مجلس طرح تقدیمی را فاقد دلایل توجیهی و متناسب با مفاد آن اعلام کرد. علاوه بر این اعلام کرده که انتقال وزارتخانه های دولت به استان های مستعد چناچه از طریق معاوضه املاک صورت گیرد و امکانات و زیرساخت مناسب در مقصد وجود داشته باشد بار مالی ندارد اما در غیر این صورت انتقال و جابجایی وزارتخانه ها موجب هزینه های دولت می شود و با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است.

نمایندگان با ۵۱ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در مجلس با دوفوریت این طرح مخالفت کردند.

در ماده واحده این طرح آمده بود: انتقال وزارتخانه های دولت از تهران به استان های مستعد و دارای ظرفیت و شرایط در یک دوره پنج ساله انجام می گیرد.

تبصره یک: باید حداقل سالانه سه وزارتخانه به استان های مستعد و دارای شرایط منتقل شود.

تبصره دو: این قانون باید از سال اول اجرایی شود.

تبصره سه: به جز تهران هیچ استانی نباید بیش از یک وزارتخانه را در خود جای دهد و فقط تهران می تواند حداکثر ۴ وزارتخانه داشته باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار