پایان احداث دیوار حائل دریایی در شمال غزه

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که ارتش این رژیم احداث دیوار حائل دریایی در مرز‌های شمالی غزه را به پایان رساند.
کد خبر: ۳۲۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ - 02January 2019

پایان احداث دیوار حائل دریایی در شمال غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از الشرق الاوسط، شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات احداث دیوار مرزی دریایی با غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است. ساخت این دیوار حائل در شمال نوار غزه از ۷ ماه گذشته آغاز شده بود.

گفته می‌شود، این دیوار دارای سامانه هشدار دهنده پیشرفته است که برای جلوگیری از نفوذ از مرز‌های دریایی نوارغزه با سرزمین‌های اشغالی طراحی شده است.

این دیوار بر روی صخره‌های بزرگ دریایی در مرز‌های شمالی غزه احداث شده و با برخورداری از سامانه‌های هشدار پیشرفته از هرگونه عملیات نفوذ به مرز‌های دریایی سرزمین‌های اشغالی جلوگیری می‌کند.

بخشی از این دیوار شامل ابزار‌هایی در زیرزمین و زیر سطح آب‌های غزه به عمق ده‌ها متر و دارای حس‌گر‌هایی است که از طریق آن‌ها می‌توان عملیات حفر تونل یا تحرکات غواصان را شناسایی کرد. گفته می‌شود بخش دریایی این دیوار دارای امواج رادیویی هوشمند برای هشدار سریع است.

پیش از این نیز رژیم صهیونیستی دیوار مشابهی با مصر، سوریه، لبنان و یک دیوار بزرگ در کرانه باختری ساخته، اما هیچکدام به اندازه دیوار غزه، مهم، بزرگ و دارای فناوری نوین نبوده‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار