مراسم بزرگداشت هفتمین شب ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمین شب ارتحال آیت الله «سیدمحمود هاشمی شاهرودی»، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴ - 03January 2019

مراسم بزرگداشت هفتمین شب ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از قم، حجت الاسلام «علی نظری منفرد» استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی در مراسم بزرگداشت هفتمین شب ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار داشت: این شخصیت بزرگ توسط پدر بزرگوارش که از علمای صاحب نام نجف بود، شکوفا شد و در عرصه تقریرات دروس خارج فقه نیز شاخص‌ترین فرد در درس شهید محمد باقر صدر به شمار می‌آمد.

وی افزود: آن فقیه وارسته در مقام تالیف آثار گوناگون و متعدد علمی و فقهی نیز بسیار کوشا و توانمند بود و بواسطه حضور ذهن حافظه و استعدادی که داشت، مسائل را موشکافی و با بسیاری از قواعد که در ذهنش حاضر بود تطبیق می‌داد.

 منفرد، تواضع و اخلاق حسنه را از ویژگی‌های بارز آن فقیه عالیقدر دانست و گفت: در مجلسی که حضور داشت، کسی نمی‌توانست تشخیص دهد که او یک مرجع بزرگ است؛ تعهد فوق العاده و مثال زدنی به حدود الهی از مشخصه‌های آن فقید سعید بود و در وجودش هوای نفس به هیچ وجه راه پیدا نمی‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: آن مرحوم همچنین در عرصه عبادت پروردگار حال و رفتار عجیبی داشت به گونه‌ای که همواره مقید به انجام مستحبات بویژه خواندن نوافل بود و حتی پیش از نماز ظهر و عصر و هنگامی که نماز را به جماعت می‌خواند نیز نماز نافله را به جا می‌آورد.

در این مراسم، آیت الله «سیدمحمدعلی علوی گرگانی» از مراجع تقلید، آیت الله «ابراهیم امینی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله «سید‌هاشم حسینی بوشهری» دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و آیت الله «عباس کعبی» عضو مجلس خبرگان رهبری، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و «فرهاد دژ پسند» وزیر اقتصاد و امور دارایی حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار