خشم رسانه‌های ترکیه از اظهارات پامپئو در مورد کردها

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در مورد خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه و رویکرد واشنگتن به کردها٬ خشم رسانه‌های ترکیه را به دنبال آورد.
کد خبر: ۳۲۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ - 04January 2019

خشم رسانه‌های ترکیه از اظهارات پامپئو در مورد کردهابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی مکس نیوز٬ در مورد خروج نیروهای نظامی کشورش از سوریه اظهار داشت: تصمیم رئیس جمهور ترامپ یک تصمیم روشن و قاطع است و نیروهای ما از سوریه خارج می‌شوند.

وی در ادامه افزود: در مورد ابعاد و جزئیات خروج از سوریه به طور کامل فکر کرده‌ایم. این که چه کار باید کرد که ترک‌ها٬ کردها را نکشند٬ اقلیت‌های دینی سوریه در شرایط سخت قرار نگیرند و دیگر مسائل٬ همه بخش‌هایی از برنامه ما در سوریه هستند.

در ادامه برنامه از وزیر امور خارجه آمریکا پرسیده شد: آیا ترکیه یک متفق قابل اعتماد است؟ او در پاسخ گفت: برای منافع آمریکا نقاط بسیاری وجود دارد که باید با اردوغان و دولت او همکاری کنیم. ترک‌ها عضو ناتو هستند و در بسیاری از مسائل مرتبط با امنیت آمریکایی‌ها٬ همکاری کرده‌اند.

این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا از سوی بسیاری از رسانه‌های ترکیه همچون خبرگزاری آناتولی و روزنامه‌های ینی شفق و استار٬ همچون رسوایی آمریکا تلقی شده و از پامپئو انتقاد شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار