سفیر فلسطین: 2019 سال پایان اشغالگری باشد

سفیر تشکیلات خودگردان در نامه خود به سازمان ملل به مناسبت سال نوی میلادی از این سازمان و جامعه بین‌الملل درخواست کرد به مسئولیت‌های خود در زمینه حمایت از ملت بی‌دفاع فلسطین و بازگرداندن امید به این ملت عمل کنند.
کد خبر: ۳۲۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ - 04January 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ریاض المنصور» سفیر و نماینده دائم فلسطین (تشکیلات خودگردان) در سازمان ملل سه نامه برای شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل فرستاده و آن‌ها را در جریان آخرین اوضاع فلسطین و ظلم مستمر رژیم صهیونیستی قرار داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، در نامه ریاض منصور آمده در 26 دسامبر (2018) و همزمان با اعیاد میلاد مسیح، رژیم صهیونیستی ساخت 2500 واحد صهیونیست‌نشین دیگر را تصویب کرد و این‌ها محل اقامت غیرقانونی خواهند شد. شهرک‌سازی، سیاست سازماندهی شده تل آویو برای دست‌اندازی بر زمین‌هاست تا در نهایت فرصت‌ها برای راهکار دو دولتی را از بین ببرد.

سفیر فلسطین در ادامه به تخریب منازل شهروندان فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در دوم ژانویه 2019 منزل یک خانواده در «قلندیا» تخریب و شش نفر آواره شدند که یکی از آن‌ها معلول است.

وی افزود رژیم صهیونیستی طی سال گذشته 177 ساختمان را در قدس اشغالی تخریب کرده و خانواده‌های فلسطینی بیم آن را را دارند که منازل آن‌ها نیز دچار همین سرنوشت به بهانه ساخت بدون مجور شوند و این در حالی است که دست یافتن به این مجوز‌ها نزد رژیم صهیونیستی محال است.

منصور گفت: پایان سال 2018 برای فلسطینی‌ها خونبار بود و رژیم اشغالگر در دسامبر چهار جوان فلسطینی را به شهادت رساند که دو نفر از آن‌ها زیر 16 سال سن داشتند.

وی سپس خواستار حمایت بین‌المللی از شهروندان فلسطینی شد که در معرض انواع خشونت و جنایت از سوی تل‌آویو قرار دارند.

سفیر فلسطین در ادامه خواستار لغو مصونیت رژیم صهیونیستی و مسئولیت‌پذیری این رژیم در قبال اقداماتش شد بویژه با افزایش اقدامات تحریک‌آمیز فعلی علیه قدس و اشاره برخی کشور‌ها برای انتقال سفارت‌هایشان به این شهر.

منصور گفت: جامعه بین‌المللی باید تعهد‌های قانونی و اخلاقی برای جلوگیری از ظلم مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین داشته باشد.

او در پایان از جامعه بین‌الملل از جمله شورای امنیت درخواست کرد به مسئولیت‌های خود در زمینه حمایت از ملت بی دفاع فلسطین و بازگرداندن امید به این ملت با آغاز سال جدید عمل کند تا امسال، سال پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و رسیدن به راه‌حل فراگیر و دائمی بر پایه قطعنامه‌های بین‌المللی باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها