حمله پهپادی به مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در مرکز یمن

یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله امروز محل تجمع شبه‌نظامیان مستقر در استان مارب واقع در مرکز یمن را با پهپاد تهاجمی «قاصف-۱» هدف قرار داد.
کد خبر: ۳۲۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ - 04January 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله امروز جمعه با هدف قرار دادن پایگاه عناصر مزدور وابسته به ائتلاف سعودی در استان مارب واقع در مرکز یمن، تعدادی از آن‌ها را از پای درآورد.

یک منبع نظامی یمن که با المسیره گفت‌وگو می‌کرد، خبر داد که این حمله پهپادی «بسیار دقیق» و «کاری» بود و پس از رصد تحرکات دشمن در منطقه مزبور صورت گرفت.

منبع مذکور که به تعداد تلفات احتمالی ناشی از این حمله، اشاره‌ای نکرده است، افزود: این عملیات با پهپاد تهاجمی «قاصف-۱» انجام گرفته است.

نیرو‌های پهپادی یمن روز دوشنبه گذشته نیز با پهپاد تهاجمی «قاصف-۱» محل تجمع شبه‌نظامیان را در جازان واقع در جنوب عربستان هدف قرار داده بودند.

پهپاد تهاجمی «قاصف ۱»، ۲۵۰ سانتی متر طول و ۳۰۰ سانتی متر بال دارد و مدت زمان پرواز آن ۱۲۰ دقیقه است. مسافت پرواز قاصف ۱۵۰ کیلومتر، حامل کلاهک جنگی ۳۰ کیلوگرمی، مجهز به سیستم هوشمند رصد و انواع کلاهک‌های جنگی است.

سرهنگ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن چندی پیش گفته بود که یگان پهپادی در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۸ عملیات را در داخل و خارج از مرز‌های یمن انجام داد.

وی تاکید کرد که از این میان، ۲۸ عملیات پهپادی علیه مواضع دشمن در داخل خاک یمن و ۱۰ عملیات نیز در خارج از آن صورت گرفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار