وزیر اسبق ارشاد:

غربی‌ها در محاسبات‌شان دچار اشتباه شدند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غربی‌ها در محاسبات‌شان دچار اشتباه شدند کشور ما با اوکراین، قرقیزستان و گرجستان متفاوت است، اینجا مردم مسلمان و متدین هستند، انقلاب متعلق به خودشان است و خودشان تعیین‌ کننده آن هستند.
کد خبر: ۳۲۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ - 05January 2019

غربی‌ها در محاسبات‌شان دچار اشتباه شدندبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «سیدمحمد حسینی» وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در سلسله نشست‌های فانوس که در مسجد جامع شهرستان دلفان به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این روزها صحبت‌ کردن در مورد دستاوردهای انقلاب دشوار است، زیرا امسال مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی متعددی مواجه بودند و بیشتر قشر ضعیف و متوسط جامعه نیز تحت‌ فشار هستند، همین امر سبب شده هنگامی که می‌خواهیم از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی و گام‌های بلندی که در حوزه‌های مختلف برداشته شده سخن بگوییم این مسائل و گرفتاری‌ها مردم مانع شوند.

وی با بیان اینکه نباید مشکلات اقتصادی پیش‌ آمده را به نظام حکومتی و ولایت‌ فقیه نسبت داد، افزود: این وضع به ضعف مدیریت و اشکالاتی که در کشور وجود دارد، همچنین به تلاش دشمنان علیه نظام اسلامی بازمی‌گردد.

شرایطی بهتری بر کشور حاکم خواهد شد

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: به‌طور قطع نظام اسلامی این قدرت را دارد که از این مرحله عبور کند، کسانی که اهل کار نیستند و از توانمندی لازم برخوردار نیستند و همچنین افرادی که خیانت می‌کنند را کنار خواهد گذاشت و شرایطی بهتری بر کشور حاکم خواهد شد.

وی به تلاش غربی‌ها برای ضربه‌ زدن به جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: غربی‌ها به‌ویژه از زمانی که ترامپ روی کارآمده علیه جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند، در اجتماعی که منافقین در اروپا داشتند جان بولتن مشاور رئیس‌ جمهور آمریکا اعلام کرد جشن کریسمس امسال را در تهران برگزار خواهند کردند، این‌ها دنبال این قضایا بودند که کار نظام را امسال تمام کنند اما دچار اشتباه محاسباتی شدند براساس گزارش‌های غلطی که منافقین ارائه می‌کنند تصورشان این است که خبری هست و آن‌ها می‌توانند به اهدافی دست پیدا کنند.

کارشکنی دشمن علیه انقلاب

وی بیان کرد: از فردای 22 بهمن سال 57 دشمنی، خصومت و کینه‌ورزی علیه انقلاب اسلامی آغاز و تاکنون هیچ کوتاهی نیز نکردند، هیچ انقلابی در دنیا تا این حد مورد هجمه قرار نگرفته، از انقلاب اکتبر روسیه تا فرانسه در هیچ کجای دنیا تا این اندازه کارشکنی انجام‌ نشده‌ است.

حسینی گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی می‌گفتند چندماهی می‌مانند دوباره برمی‌گردند مثل 28 مرداد کودتا می‌کنند، واقعاً دنبالش بودند سفارت آمریکا در تهران مأموریتش همین بود که عوامل ضد انقلاب را ساماندهی کند، غائله‌آفرینی در بلوچستان، خوزستان، کردستان و هرجا که می‌توانستند به اختلافات و به اسم طرفداری از خلق ترک و عرب دامن زدند، می‌گفتند این‌ها محروم هستند و همچنین مطالبات انباشته مردم را به حساب انقلاب بگذارند و بعد کار را تمام کنند.

نقطه عطف 13 آبان

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اهمیت و جایگاه 13 آبان ماه تصریح کرد: 13 آبان سال 58 جوانان و دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا که لانه جاسوسی بود را اشغال کردند و این قضیه تمام شد، آن‌ها مرکزی که ساماندهی عوامل ضدانقلاب را برعهده داشت به خارج از کشور هدایت کردند، اگر 13 آبان را گرامی می‌داریم برای این دلیل است که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود و اگر این کار انجام نمی‌شد به‌طور قطع دشمن مجدد مسلط می‌شد، اگر در تاریخ 22 بهمن انقلاب پیروز شد 13 آبان 58  نیز تکمیل‌کننده  آن راه و به‌نوعی دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است.

حسینی بیان داشت: داستان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را همه مردم آگاهی دارند تا به سال 88 که یک طراحی گسترده‌ای برای آن شده‌ بود رسیدیم، این‌طور نبود که در داخل کشور عده‌ای اتفاقی هیجانی‌ شده و به داخل خیابان بریزند بلکه قبل آن در کشورهای دیگر این طراحی تحت‌ عنوان انقلاب رنگی، مخملی و براندازی نرم طراحی شده‌ بود. نیاز نبود آمریکا لشکرکشی یا کودتا کند بلکه می‌خواست بین مردم اختلاف و دودستگی ایجاد شود و خودشان بیایند حاکمیت را تغییر دهند این کار را ابتدا در اروپا انجام دادند.

ما دائماً با سنگلاخ و موانع روبه‌رو بوده‌ایم

وی افزود: سال1989 میلادی در چک‌واسلواکی سابق، گرجستان و قرقیزستان این طرح را پیاده کردند جواب داد انتخابات برگزار شد، بعد کاندیداهایی که شکست‌ خورده بودند گفتند تقلب‌ شده به خیابان‌ها ریختند، اعتراض، اعتصاب و تصاحب اماکن دولتی رخ داد و بعد مجبور کردند تا انتخابات مجدد برگزار شد و اوضاع به‌هم ریخت دقیقاً کارهایی که سال 88 در تهران انجام دادند درگذشته آن‌ را امتحان کرده‌ بودند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در اوکراین نمادشان گل رز و انقلاب نارنجی با پرچم و رنگ خاص لباس بود تا عواطف خاص را تحریک کنند و حکومت‌هایی روی کار بیایند که با خودشان همراه هستند، سپس سال 88 سراغ ما آمدند. دقیقاً همه کارها را در اینجا انجام دادند. ما با این‌گونه دشمنی‌ها روبه‌رو بوده‌ایم اینطور نبوده که بگوییم دشمن وجود ندارد و انقلاب چهل سال درمسیری مستقیم حرکت کرده، خیراین‌طور نبوده ما دائماً با سنگلاخ و موانع روبه‌رو بوده‌ایم.

انقلاب متعلق به مردم است

وی با بیان اینکه هشت‌سال جنگ زمان کمی نیست، اضافه کرد: این مشکلات و موانع را باید لحاظ کنیم بعد ببینیم چه گام‌های بزرگی برداشته شده، ما با فتنه‌های داخلی نیز مواجه هستیم، گروهی درداخل کشور داشتیم که خودشان را لیبرال معرفی کردند، به‌عنوان غرب‌زده غائله کوی دانشگاه را سال 78 به‌وجود آورند، سال 88 بحران‌آفرینی کردند و به حیثیت انقلاب اسلامی لطمه وارد کردند.

حسینی متذکر شد: غربی‌ها در محاسبات‌شان دچار اشتباه شدند کشور ما با اوکراین، قرقیزستان و گرجستان متفاوت است، اینجا مردم مسلمان و متدین هستند، انقلاب متعلق به خودشان است و خودشان تعیین‌ کننده آن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها