جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش:

جنگ‌های آینده هواپایه است/ مجهز بودن جنگنده‌های بومی «صاعقه» و «کوثر» به آخرین فناوری‌های روز دنیا

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با اعلام اینکه جنگ‌های آینده جنگ‌های هواپایه است و اکثراً با بسیج هواپیماها و شلیک موشک‌ها صورت می‌گیرد، گفت: امروز پس از دهه‌ها تلاش، پیشرفته‌ترین هواپیماهای مجهز به آخرین فناوری روز جهان را با نام‌های «صاعقه» و «کوثر» تولید می‌کنیم.
کد خبر: ۳۲۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ - 05January 2019

جنگ های آینده هواپایه است/مجهز بودن جنگنده های بومی «صاعقه» و «کوثر» به آخرین فناوری های روز دنیابه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، امیر سرتیپ خلبان ستاد «حمید واحدی» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان پایگاه شکاری شهید سرلشکر خلبان «حسینی» بیرجند، اظهار داشت: ساده زیستی نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی سرلوحه کار مسئولان باشد و اگر ارتشی‌ها این صفات را در خود ایجاد کنند حقیقتاً سرباز واقعی ولایت خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه امروز وقت تجمل گرایی و اسراف نیست، عنوان کرد: به هیچ وجه در ایران بحران نیست و ایران کشوری غنی است که اگر با هم متحد باشیم چشم تمام عالم را کور خواهیم کرد.

واحدی یادآور شد: در طول سالها نیروی هوایی به خوبی عظمت خود را نشان داده و بر هیچ کسی پوشیده نیست که از مهمترین روزها 19 بهمن 57 است که می توان یوم الله انقلاب نامید.

وی گفت: نیروی هوایی به خدمت آرمان های انقلاب اسلامی درآمد و در طول انقلاب همراه سایر نیروهای مسلح خدمات ارزنده ای به نظام جمهوری اسلامی کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش نقش نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس را غیرقابل انکار دانست و بیان داشت: بخش مهمی از معرفت و مهارت های دوران دفاع مقدس بر رشادت های این نیروی الهی متبلور می شود.

واحدی یادآور شد: هنگامی که فرودگاه های تهران و چند منطقه نظامی در شهریور 59 مورد حمله رژیم متجاوز بعث قرار گرفت و بمباران شد، نیروی هوایی ارتش تنها 2 ساعت با به پرواز درآوردن هواپیماهای ارتش، پایگاه های آنها را مورد حمله قرار داد.

این مسئول افزود: در طول جنگ تحمیلی با به پرواز درآوردن 140 فروند هواپیمای بمب افکن شکاری و حمله به عقبه کشور عراق، خواب تحقق قادسیه بزرگ را بر آنان برآشفت.

وی بیان داشت: خلبانان تیزپرواز این نیرو در ماه های آغازین جنگ تحمیلی تا شکل گیری دفاع و بسیج مردمی و تجهیز نیروی زمینی ارتش، علاوه بر عملیات‌های برون مرزی و انهدام تاسیسات رژیم متجاوز بعثی در نبردی جانانه به عنوان سدی پولادین، تانک و توپخانه های عراق را در خط مقدم جبهه شکار می‌کردند.

ضربه مهلک نیروی هوایی به عراق در عملیات «حمله به اچ 3»

واحدی با اشاره به اینکه حمله متهورانه به جنگنده های عراقی در مرز «اردن» به «حمله به اچ 3» موسوم است، اظهار داشت: در مرز اردن سه پایگاه هوایی بود که به پایگاه های اچ 3 معروف بودند و از دید بمب افکن های ما خارج بودند که در این عملیات شش فروند هواپیمای جنگنده به پرواز درآمد و 3 ساعت مدت پرواز در ارتفاع پست با تاکتیکی که امروز در دانشگاه‌های پرواز تدریس می شود و کاری غیرممکن می دانستند، پرواز کردند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش اضافه کرد: آنها سه مرحله سوختگیری هوایی را انجام دادند و در لحظات اول حمله چون پایگاه نزدیک اسرائیل بود تصور می کردند رژیم صهیونیستی حمله کرده و در آن روز بیش از 50 فروند هواپیمای عراقی روی زمین از بین رفتند و ضربه مهلکی به بعثی‌ها وارد کردند.

ازبین بردن رویای نفوذناپذیری آسمان «بغداد»

این مسئول تصریح کرد: عملیات استشهادی «عباس دوران» و تهدید محل برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها علاوه بر پایان دادن به رویای نفوذناپذیری به آسمان بغداد که صدام این اطمینان را داده بود، باعث شد این اجلاس به مکان دیگری منتقل شود.

واحدی گفت: خلبان های ما یکی از ویژگی های اصلی شان پرواز در ارتفاع پست است چرا که وقتی خلبانی در ارتفاع زیر 50 پا پرواز می‌کند هیچ راداری نمی‌تواند او را شناسایی کند حتی اگر بگیرد، زمانی ندارد که بتواند او را مورد هدف قرار دهد.

وی پشتیبانی هوایی از نفت کش‌ها در خلیج همیشه فارس را از دیگر اقداماتی برشمرد که سبب شد در تگناهای اقتصادی موجود در دوران دفاع مقدس همچنان شریان حیاتی صدور نفت ادامه یابد.

«صاعقه» و «کوثر» مجهز به آخرین فناوری روز جهان هستند

این مسئول با اعلام اینکه جنگ‌های آینده جنگ های هواپایه است و اکثراً با حضور بسیج هواپیماها و شلیک موشک‌ها صورت می‌گیرد، متذکر شد: با توانمند شدن نظام خودکفایی در نیروی هوایی، صدها پروژه به بهره‌برداری رسید که امروز پس از دهه‌ها تلاش، پیشرفته‌ترین هواپیماهای مجهز به آخرین فناوری روز جهان را با نام های «صاعقه» و «کوثر» تولید کرده است.

واحدی اضافه کرد: این درحالی است که در دوران رژیم پهلوی مستشاران غربی اجازه نمی‌دادند متخصصان کشورمان با این تجهیزات حتی آشنا شوند.

اعلام آمادگی نیروی‌هایی برای هرگونه دفاع هوایی در شرایط مختلف

وی با اشاره به اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای هرگونه دفاع هوایی در شرایط گوناگون را دارد، مطرح کرد: ساخت انواع سامانه‌های کنترل، هواپیماهای گشت و مجهز به موشک‌های برد بلند، متوسط و کوتاه، سامانه‌های جدید و پیشرفته نظیر بمب‌های لیزری، بمب‌های نقطه زن، انجام پروازهای تاکتیکی با برد بلند بیشتر از 2 هزار و 500 کیلومتر و نیز انجام سوخت‌گیری جنگنده در ارتفاع از توانمندی‌های مثال زدنی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: ماهیت نیروی هوایی وابسته به قدرت واکنش سریع است و هیچ ارتباطی با تنوع به شکل جنگ‌های عصر حاضر ندارد و در دوران جنگ تحمیلی از این ویژگی بارها استفاده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها