بخش اول/ باهنر در گفتگوی تفصیلی با دفاع پرس:

خواب‌های آشفته دشمنان انقلاب هرگز تعبیر نخواهد شد/ سرمایه‌های عظیمی را برای رسیدن نهال انقلاب از دست دادیم/ در دوران دفاع مقدس وجبی از خاک ایران جدا نشد

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه سرمایه‌های عظیمی را برای رسیدن نهال نوپای انقلاب به درختی تنومند از دست دادیم، گفت:خواب‌های آشفته دشمنان انقلاب هرگز تعبیر نخواهد شد.
کد خبر: ۳۲۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰ - 08January 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، انقلاب اسلامی به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و عقیدتی در حالی به پیروزی رسید که برخی قدرت‎های دیکتاتور جهان آرمان‌های آن را خلاف تصورات خود پنداشته و با روش‎های مختلف درصدد سرکوب و انزوای این انقلاب و مردم ایران بودند.

انقلاب سال 57 ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) نگاه ملت‎ها را به خود جلب کرد و جهشی فکری و عقیدتی در منطقه و جهان شکل گرفت، جهشی که به مذاق قدرت‎های مستکبر و متجاوز خوش نیامد و توطئه‎ها یکی پس از دیگری علیه نظام اسلامی به وجود آمد. از تحمیل 8 سال جنگ گرفته تا تسلیح گروه‎های تروریستی و پس از آن تهاجم فرهنگی و اینک تحریم اقتصادی یکی پس از دیگری چاشنی توطئه‎های استکباری علیه ملت ایران شده است.

با این وجود مردم انقلابی ایران اگر چه در طول 40 سال گذشته برای حفظ ارزش‎های دینی و انقلابی هزینه‎های کلانی داده و بهترین عزیزان خود را در مرزهای جغرافیایی، فکری، عقیدتی و علمی تا دفاع منطقه‎ای تقدیم کردند، اما هیچگاه از آرمان‎ها و اهداف والای انقلاب فاصله نگرفتند.

اینک که انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سال پیروزی است، دشمنان با اعمال سخت‎ترین تحریم‎ها می‎خواهند کام ملت ایران را تلخ کنند تا مردم از آرمان‎های آن دست بکشند.

در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به سراغ «محمدرضا باهنر» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری رفتیم. کسی که از همان روزهای ابتدایی دوران دانشجویی خود مبارزه با رژیم پهلوی را آغاز کرد و مدتی هم بازداشت شد.

بخشی از صحبت‌های مشروح «محمدرضا باهنر» رئیس جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری را در ادامه می‌خوانید.

دفاع پرس: جهان در مقطعی در بین دو بلوک شرق و غرب از جمله آمریکا و شوروی تقسیم شده بود و این دو طیف فکری با وجود تفاوت در سوء‌گیری‌های سیاسی خود در مسیر محو نام خدا و تضعیف دین با همدیگر متفق بودند و شوروی کمونیست دین را افیون جامعه می‌دانست و بلوک غرب نیز با مبانی سکولاریسم و اومانیست انسان‌محوری را به جای خدا محوری در دنیا ترویج می‌کرد.با توجه به اینکه تمام عناصر قدرت تحت سیطره غرب بود چه عواملی باعث شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد؟

باهنر: امسال چهلمین سال استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران است و طبق سخنان مرحوم آیت‎الله مطهری کمونیسم و کاپیتالیسم به منزله‌ی دو لبه قیچی هستند که اگرچه عقایدشان با هم متفاوت است اما همتشان چیدن کمر دین و معنویت است. این دو طیف فکری پس از جنگ جهانی دوم و جنگ سرد به شدت با هم نزاع داشتند اما در یک مولفه تفاهم داشتند و امیدوار بودند که قرن 21 را در شرایطی آغاز می‌کنند که نامی از خدا، معاد، معنویت و آدمیت نباشد.

بر مبنای ایدوئولوژی‌های مادی که تعریف کرده بودند کمونیسم شمشیر را از رو بسته بود و با هر چه که یاد و نام خدا بود مبارزه می‌کرد و میلیونها انسان را فقط به خاطر تدین و اعتقاد به ماورای طبیعت به قتل می‌رساند و غرب هم مکتب لیبرال دموکرات را پیگیری می‌کرد و معتقد بود جامع‎ترین مکتبی را که نیاز بشر است آورده‎اند، مکتب لیبرال دموکرات همچون کمونیسم با معنویت، جنگ رو در رو نداشت اما محوریت تفکرشان انسان بود و معتقد بود انسان آزاد است و می‌تواند خدا را انتخاب کند و مدعی بودند انسانها همواره ترس‎ها و نگرانی‌هایی دارند و به چیزی پناه می‎برند و اسم آن را خدا می‎گذارند و هر کسی در درون خودش خدایی را خلق می‎کند و می‌پرستد.

حامیان این مکتب معتقد بودند چون انسان آزاد است با دینش کاری نداریم اما دینش یک شرط دارد، نباید در دنیای ما دخالت کند و این همان نکته‌ای بود که امام به آن توجه کردند و بر مبنای آن تئوری نهضت و انقلاب را جلو بردند و مسئله سیاسی بودن دین اسلام و یا اینکه دین برای دنیا و آخرت انسان است مورد توجه ایشان قرار گرفت. امام در واپسین روزهای عمرش بسیار از واژه اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی نام بردند.

امروز قدرت ایران به مدیترانه و خاور دور رسیده است/ امروز رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‎های حزب‎الله است/ عظیم‎ترین سرمایه انسانی کشور را در میدان ترور از دست دادیم

امروز عربستان در جهان اسلام مدعی کلیدداری کعبه است و دین اسلامی که این کشور در حال عرضه آن است مورد حمایت آمریکاست و بر این مبنا امام نهضت خود را شروع کرد که این نهضت مشخصه‌های متنوعی داشت، که مهم‎ترین آن اتکال به خدا و سپس مردم بود. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب‌های قبل بیشتر مسلحانه بود و در زمان محمدرضا شاه پهلوی نیروهای مسلح در ایران فعال بودند، اما امام هیچوقت آنها را تحویل نمی‌گرفت و معتقد بود با این روشها حکومت تغییر نمی‌کند و انقلاب را شروع کرد.

مهم‎ترین خصلت امام این بود که در کل زندگیش از هیچ قدرتی جز خداوند نمی‎ترسید و  همواره می‎گفت عالم محضر خداست  و در محضر خدا معصیت نکنید این روحیه باعث شد که در زمان دستگیری و تبعید و حتی زمانی که از فرانسه به ایران باز می‎گشت در دو حالت شادی و غم چهره‎اش تغییر نمی‎کرد و باور داشت در محضر خداست و باید در محضر او به وظیفه دینی خود عمل کند و می‎گفتند: «اگر دنیا بخواهد در مقابل دین ما بایستد ما با تمام قوا در مقابل آن می‌ایستیم و اگر همه مردم در مقابل اسلام بایستند خمینی به تنهایی در مقابلشان می‌ایستد». این اعتقاد،اعتماد،شجاعت و بصیرت امام مقدمه شکل‌گیری انقلاب شد و علی‎رغم میل مستکبران دنیا قرن 21 در حالی آغاز شد که دین اسلام یکی از مدعیان اصلی حکومت کردن در دنیا شد و امروز هم شاهدیم که مقامات گردن کلفت دنیا مصاحبه‎ها و اظهاراتی نیست بکنند که تهدید ایران برای آنها مطرح نباشد.

دفاع پرس: بدون‌شک هر کشوری پس از هر انقلابی که در آن صورت می‎گیرد، با چالش‎هایی مواجه می‎شود و کشور ایران هم از این امر مستثنی نیست. انقلاب اسلامی در مسیر حرکت خود با چه مراحلی روبه رو شد و چه چالش‌هایی فراروی آن قرار گرفته است؟

باهنر: ایران پس از انقلاب اسلامی حرف جدیدی زد، قبل از ایران بسیاری از کشورها انقلاب کرده بودند و صدام خود را زائیده انقلاب عراق می‎دانست و در طول 100 سال گذشته هر گروهی در کشور خودشان به قدرت می‌رسیدند می‎بایست به دو بلوک شرق یا غرب متکی می‌شدند و در جنگ‎های کره‎، ویتنام، اعراب و اسرائیل یک طرف جنگ غرب و طرف دیگر شرق بود. ایران اولین کشوری بود که در نهضتش اسم شرق و غرب را نیاورد و بسیاری از طرفداران رژیم شاه در اواخر رژیم طاغوت و قبل از پیروزی نهایی انقلاب مردم ایران را می‎ترساندند که اگر آمریکا را از کشور بیرون کنید شوروی وارد کشور می‌شود و هیچ راه برگشتی نیست و تجربه هم اذعان می‎کرد که باید انقلاب‎ها متکی به یکی از دو بلوک مطرح باشد اما ملت ایران با آنها مخالفت کرد و بر این مبنا همه بر علیه کشورمان برخاستند و در داخل کشور سلطنت‎طلبان آمریکایی تا کمونیست‌های تند سفاک فدائیان خلق همه دست به دست هم دادند تا در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستادگی کنند.

برای رسیدن نهال نوپای انقلاب به درختی تنومند سرمایه‌های عظیمی را از دست دادیم

در مقطعی یک طرف جنگ ایران و عراق میگ روسی، سوپر اتاندار فرانسوی، شیفتن انگلیسی، آواکس آمریکایی، موساد اسرائیل و طرف دیگر ریال‎ها و دلارهای کویت، عربستان و امارات حامی صدام بودند و در مقابل، ایران هیچگونه پشتیبان نظامی،مالی، آموزشی و حتی تجربه جنگ نداشت و یک نهال نوپای یک ساله مورد هجمه عظیم قرار گرفت.

امروز که برخی ما را متهم به تروریست‎پروری می‌کنند بدانند که شهدای ترور ما از مرز 20 هزار نفر گذشته است. ما بیشترین و عظیم‎ترین سرمایه‎های انسانی کشور را در میدان ترور از دست دادیم و هیچکس باور نمی‎کند یک سلطنت طلب ناب آمریکایی و فدایی اقلیت کمونیست خشن در مقابل ایران متحد شده و به دنبال سرنگونی انقلاب اسلامی ایران باشد.

ما برای رسیدن نهال نوپای انقلاب به درختی تنومند سرمایه‌های عظیمی را از دست دادیم و امروز نسل بعد از انقلاب می‌پرسند که انقلاب چه کرده است و ما در پاسخ به آنها می‎گوییم قبل از دوران دفاع مقدس  و ظرف 300 سال گذشته هر زمانی که حکومت ایران با یکی از همسایه‎ها درگیر می‌شد در حالی که پشتیبانی سنگین آمریکا و انگلیس را  به همراه داشت بعد از درگیری یک تکه از خاک ایران جدا می‌شد و آخرین تکه‎ای که از آن جدا شد بحرین بود.

تنها درگیری که در پایان جنگ یک وجب از خاک کشور ما جدا نشده است، دوران هشت سال دفاع مقدس است. جوانان که امروز به اینترنت دسترسی دارند می‎توانند نقشه ایران را در زمان افشاریه، صفویه، قاجاریه، پهلوی اول، پهلوی دوم و ایران اسلامی مشاهده کنند که چگونه نفشه ایران کوچک و کوچکتر شد. اما امروز نقشه همان نقشه است اما قدرت ما به مدیترانه و خاور دور رسیده است و شاید جزو مشیت‌های الهی بود که در زمان استقرار جمهوری اسلامی ایران جنگ 8 ساله بر ما تحمیل شد و به دنبال آن نظام اطلاعاتی و نظام امنیتی کشورمان به شدت  قدرت گرفت و امروز در قله‌های بسیار رفیع‌ ایستاده است.

ایجاد اختلاف اساسی بین کاخ سفید و نظام بروکراتیک آمریکا

دفاع پرس: در گذشته چندین کشور از جمله انگلیس و آلمان استعمارگر بودند امروز شاهدیم آمریکا با استعمار تک قطبی کشورهای غربی را تحت سیطره خود دارد، تک قطبی استعمار آمریکا چه سرنوشتی دارد و نقش انقلاب اسلامی در مقابل این جریان چیست؟

باهنر: امروز تفکر در دنیا تغییر کرده است و چیزی به عنوان استعمار وجود ندارد، کشورهای پرتغال، انگلیس، اسپانیا و هند استعمارگر بودند و امروز شاهدیم ملکه انگلیس فرماندار کانادا و استرالیا را انتخاب می‎کند. این تفکرات خیلی وقت است که رخت بر بسته است و امروز تحولات فکری، علمی، فلسفی و ایدوئولوژیکی در دنیا اتفاق افتاده و در دوره ریاست جمهوری ترامپ مقداری نظام بوروکراسی آمریکا به هم ریخته است، در حالی که این کشور برای تعامل و گفتگو با دنیا بر این باور است که باید با پنبه سر ببرد.

ترامپ به تعبیر خودش دو گاو شیرده در منطقه پیدا کرده و از آنها می‎دوشد اما لگدش را از منطقه به گونه‎ای خواهد خورد که دیگر نتواند قد علم کند. امروز حکومت اوباما و کارتر تمام شده و ترامپ هم یک روز خواهد رفت، اما آنچه که بیشتر مطرح است ایجاد اختلاف اساسی بین کاخ سفید و نظام بروکراتیک آمریکا است و یک شکاف فرهنگی ایجاد شده و یک عده معتقدند باید با زور، گردن کلفتی، موشک و بمب هسته ای بر دنیا حکومت کرد و عده‌ای هم معتقدند این دوره پایان یافته و باید با تفکر و تعقل با دنیا تعامل کرد.

از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور فعلی آمریکا چندین قرارداد بین‎المللی لغو شده است، از قراردادهای محیط زیست و یونسکو  گرفته تا برجام که خودشان امضا کردند و خودشان از آن خارج شدند. این رویه‎ها دیگر در دنیای امروز پاسخگو نیست. نظام بوروکراتیک آمریکا و حکومت‎های وابسته در منطقه معتقدند که این راهبردها دورانشان به سر رسیده است و خانواده محمد بن سلمان در عربستان نمی‌تواند ۲۰۰ سال بر مسند حکومت بنشیند و این حکومت‎ها در تاریخ قابل تکرار نیست و به تعبیر حضرت امام باید به موزه‎ها بروند.

 

امروز قدرت ایران به مدیترانه و خاور دور رسیده است/ امروز رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‎های حزب‎الله است/ عظیم‎ترین سرمایه انسانی کشور را در میدان ترور از دست دادیم

خواب‌های آشفته دشمنان انقلاب هیچوقت تعبیر نخواهد شد

پس از دوران 8 سال دفاع مقدس تقریبا هیچکدام از برنامه‎های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ما نتوانسته است به کرسی بنشیند آنها خوابهای آشفته بسیاری برای ما دیدند پول،زور،موشک و بمب هسته ای هم داشتند اما در طول 30 سال گذشته حتی یکی از خوابهای آشفته آنها تعبیر نشده است.

 10 سال قبل در سفر رسمی به لبنان با  سید حسن نصرالله دیدار داشتم در آن زمان به او گفتم اسرائیل زمانی می‌گفت پایتخت‎های تمام کشورهای عربی در تیررس موشکهای ما هستند امروز فقط حزب‎الله لبنان می‎گوید که تمام نقاط  اسرائیل تحت پوشش موشک‌های ما است و این نشان دهنده تغییر در معادلات جهان است. در یک مقطعی کشورهای عربی در برابر پنجه آهنین رژیم صهیونیستی نمی‎توانستند ایستادگی کنند اما امروز اسرائیل نمی‌تواند در مقابل حزب‎الله مقاومت کند و سرمنشا این اقتدار از مقاومت مردم فلسطین است. حزب‎الله لبنان و بسیجی که در عراق و سوریه در حال خدمت‎رسانی است، فرزندان امام (ره) و انقلاب اسلامی ایران هستند و این نشان‎دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و به تعبیر رهبر معظم انقلاب پایان دوران بزن در رو است.

ادامه دارد.....

نظر شما
پربیننده ها