منابع آمریکایی اعلام کردند؛

بغداد ۲ ساعت قبل از سفر ترامپ به عراق مطلع شد

منابع آمریکایی با اشاره به جزئیات سفر محرمانه رئیس جمهوری این کشور به عراق اعلام کردند که دولت عراق تنها ۲ ساعت قبل از این سفر نسبت به آن اطلاع پیدا کرد.
کد خبر: ۳۲۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ - 05January 2019

بغداد ۲ ساعت قبل از سفر ترامپ به عراق مطلع شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روسیا الیوم، منابع آمریکایی اعلام کردند که دولت عراق تنها ۲ ساعت قبل از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عراق از زمان آن اطلاع یافت و این مسأله به عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور ابلاغ شد.

این منابع همچنین اعلام کردند نظامیان آمریکایی نیمه دوم ماه دسامبر گذشته در مرز‌های مشترک میان عراق و سوریه مستقر بودند، اما قبل از سفر ترامپ به پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار به مکان‌های قبلی خود منتقل شدند.

این منابع آمریکایی تاکید کردند: عراقی‌هایی که با نظامیان آمریکایی همکار بودند در روز سفر ترامپ به این پایگاه مرخصی اجباری دریافت کردند و علت آن را نمی‌دانستند. پایگاه سری «رانیا» واقع در سلیمانیه نیز یک روز قبل از سفر ترامپ بسته شد.

آن‌ها افزودند: پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل نیز یک روز قبل از سفر ترامپ بسته شد. نیرو‌های عراقی در این پایگاه‌ها فکر کردند که قرار است تعدیل نیرو صورت بگیرد و در شرایط روحی بسیار بدی بسر می‌بردند. ترامپ زمانی که به پایگاه عین الاسد رسید از یکی از فرماندهان عراقی یک کاغذ حاوی تعداد زیادی امضا دریافت کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار