عراقچی با رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان امروز در سفر به کابل با رئیس جمهور افغانستان دیدار و درباره صلح و سند جامع همکاری دو کشور گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۳۲۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ - 05January 2019

دومین سفر معاون وزیر خارجه ایران در سه ماه اخیر به افغانستانبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دومین سفر خود طی سه ماه اخیر به کابل، با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد و قرار است با دیگر مقامات بلندپایه حکومت وحدت ملی از جمله «عبدالله عبدالله» نیز دیدار و گفت‌وگوهایی داشته باشد.

سند جامع همکاری‌های دو کشور، مذاکرات صلح افغانستان و پیگیری کاری کمیته‌های پنج‌گانه از جمله موضوعات اساسی هستند که عراقچی در سفر به کابل رایزنی خواهد کرد و علاوه بر این امکان دارد که عراقچی با «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان و «ادریس زمان» معاون این وزارتخانه درباره موضوعات مشترک بین دو کشور نیز گفت‌وگو  کند.

بنا بر این گزارش، پیش از این نیز دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای امنیت ملی کشورمان در صدر مقامات عالی به افغانستان سفر کرده بود تا درباره روند صلح و سایر مسائل مهم بین دو کشور با مقامات افغانستانی گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها