کوچکی‌نژاد:

نتیجه تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه به قوه قضاییه ارسال می‌شود/ ۶ میلیون ایرانی مقیم خارج یارانه می‌گیرند

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمند یارانه ها گفت: نتیجه گزارش تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ - 05January 2019

ارسال نتیجه تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه به قوه قضاییه/ ۶ میلیون ایرانی مقیم خارج یارانه می‌گیرندبه گزارش گروه سایر رسانه‎های دفاع پرس به نقل از فارس، جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه گفت: قانون می‌گوید که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اگر متوجه شوند تخطی از قانون در بدنه دولت یا سایر دستگاه‌ها صورت گرفته است براساس آیین‌نامه داخلی مجلس و قانون اساسی می‌توانند تحقیق و تفحص در این خصوص انجام دهند.

وی افزود: در تحقیق و تفحص‌های صورت گرفته در مجلس همه مشکلات و ضعف‌ها مورد بررسی قرار نگرفته و فقط نمونه‌هایی از آن بررسی می‌شود و اگر ببینیم که مسیر این موضوع منحرف شده است گزارش این هیأت در صحن مجلس قرائت و بدون رأی‌گیری به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمند یارانه ها تصریح کرد: تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مجلس طرح شده و نمایندگان به آن رأی مثبت داده‌اند تا این تحقیقات انجام شود. ضمن اینکه گزارش تحقیق و تفحص در این خصوص انجام شده و پس از طرح در کمیسیون اقتصادی قرار است در صحن علنی مجلس قرائت و در نهایت به قوه قضاییه ارجاع شود.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: قوه قضاییه قرار است شعبه ویژه‌ای را در این خصوص اختصاص دهد تا بررسی‌های جامع‌تری را در این باره انجام شود.

وی همچنین با بیان اینکه به ۶ میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور یارانه پرداخت می شود گفت: پیگیری‌های ما در این خصوص نشان می‌دهد که ورودی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۴۱۰ هزار میلیارد تومان باید باشد در حالیکه این میزان ۳۱۰ هزار میلیارد تومان بوده آن هم از جیب مردم و مربوط به بخش‌های سوخت و... است که اگر همه این منابع به این سازمان تعلق می‌گرفت یقیناً این سازمان در پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی مردم دچار مشکل نمی‌شد.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمند یارانه ها افزود: متأسفانه آمارهای دولت که در خصوص یارانه‌بگیران ارائه می‌شود با واقعیت منطبق نیست و بعد از بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که این سازمان به ۷۸ میلیون ایرانی یارانه می‌دهد. در حالیکه جمعیت ایران حدود ۸۲ میلیون نفر است ضمن اینکه این یارانه به 6 میلیون ایرانی خارج‌نشین تعلق گرفته است. این در حالی است که دولت براساس آمارهایی که ارائه می‌دهد اعلام کرده یارانه 4 میلیون نفر از افراد متمول و پردرآمد در داخل کشور را حذف کرده است.

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های نظارتی، دیوان محاسبات و سازمان‌های دیگر باید در خصوص عدم حذف یارانه افراد متمول و خارج نشین براساس قانون تصویب شده سال ۱۳۸۹ اقدامات قانونی را انجام دهند ولی متأسفانه بعد از آن سال در خصوص حذف یارانه‌ افراد بررسی‌هایی انجام نشده است.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمند یارانه ها افزود: دولت اعلام کرده است که درآمدش از هدفمندی یارانه زیر ۵۰ هزار میلیارد تومان است اما اگر ردیف مربوط به هدفمندی یارانه‌های در لایحه بودجه ۹۸ را نگاه کنیم به رقم ۱۴۲ هزار میلیارد تومان برمی‌خوریم و به نظر می‌رسد که بودجه این بخش که از جیب مردم در خصوص افزایش بسیاری از حامل‌های انرژی و آب و برق تأمین می‌شود رقم قابل قبولی است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار