در هشتمین شنبه متوالی؛

هزاران نفر در سراسر فرانسه به خیابان آمدند/ درگیری شدید در پاریس

معترضان به اوضاع اقتصادی فرانسه و سیاست‌‌های رئیس جمهور این کشور در هشتمین شنبه سیاه متوالی و نیز اولین شنبه سیاه در سال نو میلادی در پاریس با پلیس درگیر شدند.
کد خبر: ۳۲۶۴۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹ - 05January 2019

درگیری شدید در پاریس/ هزاران نفر در سراسر فرانسه به خیابان آمدندبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، معترضان به اوضاع اقتصادی فرانسه و سیاست‌‎های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور موسوم به جلیقه زردها امروز شنبه در هشتمین شنبه سیاه متوالی و نیز اولین شنبه سیاه در سال نو میلادی در سراسر فرانسه به خیابانها آمدند.

بر اساس گزارش رسانه ها بیش از ۲۵ هزار نفر به خیابانها آمده‎اند.

منابع خبری از درگیری شدید پلیس با معترضان در پاریس خبر دادند.

برخی رسانه ها تعداد معترضان امروز در پاریس را ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر برآورد کرده اند.

رسانه های خبری هم اکنون به پوشش درگیری شدید میان پلیس فرانسه با معترضان خشمگین به سیاست های دولت این کشور در پاریس پرداخته اند.

به گزارش اکسپرس، سخنگوی دولت فرانسه معترضان را متهم کرده است که به دنبال سرنگونی دولت ماکرون هستند.

شمار معترضان در خیابان «شانزه‌ لیزه» و اطراف «طاق پیروزی» افزایش یافته است و جلیقه زردها شعار «ماکرون استعفا بده» را سر می دهند.

شهر «روان» واقع در شمال غرب فرانسه نیز صحنه درگیری پلیس با معترضان خشمگین است به نحوی که پلیس شماری از آن ها را بازداشت کرده است.

اسپوتنیک هم اکنون در گزارشی اعلام کرد: پلیس در پاریس پایتخت فرانسه از باتوم و گاز اشک آور برای مقابله با معترضان استفاده کرده است.

در تصاویر مخابره شده توسط رسانه هائی که در حال پوشش زنده این اعتراضات هستند، برخورد شدید پلیس باجلیقه زردها در پاریس مشهود است.

خبرگزاری فرانسه نیز هم اکنون در خبری فوری اعلام کرد: معترضان در پاریس پایتخت فرانسه برای مقابله با برخورد شدید پلیس به پرتاب بطری و سنگ به سوی نیروهای سرکوبگر می پردازند.

معترضان پاریسی مقابل ساختمان بزرگ شهرداری جمع شدند و از آنجا به سمت پارلمان در حرکت هستند.

آنها همچنین در خیابان شانزه‌ لیزه به تشکیل تجمع بزرگی دست زدند.

جلیقه زردها در شعارهایشان خشم خود را از دستگیری بسیاری از چهره‌ های برجسته این جنبش اعلام کردند. آنها از گروههای مدافع حقوق بشر خواستند تا تحقیقاتی را دربارۀ اقدام دولت فرانسه در «حمله به آزادی های مردمی» آغاز کنند.

معترضان تاکید کردند که به برگزاری این تجمعات در سراسر سال ۲۰۱۹ میلادی ادامه خواهند داد.

بسیاری از مردم نیز خواستار استعفای رئیس جمهوری فرانسه هستند.

در پاریس همچنین مراسمی در بزرگداشت قربانیان این اعتراضات برگزار شد.

به گزارش یورونیوز، این اعتراضات علاوه بر پایتخت در دیگر شهرهای این کشور از جمله «لیون»، «گرونوبل»، «روئن»، «بوردو» و «تولوز» نیز مشهود بوده است.

در همین رابطه، جلیقه‌ زردها از دستگیری چهره‌های برجسته جنبش این جنبش مردمی خشمگین هستند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، محل اصلی گردهمایی معترضان عمدتا مکان‌ های نمادین شهرهای بزرگ بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک، تعداد معترضان در شهر «کن» را بیش از ۳ هزار نفر برآورد کرده‌ است.

به گزارش میرر، شهر «روان» واقع در شمال غربی فرانسه نیز شاهد استفاده پلیس از خشونت و بازداشت شماری از تظاهرات‌ کنندگان بوده است.

به گزارش آی ۲۴، در شهرهای «نانت» و «مون‌پلیه» پلیس با معترضان درگیر شده و برای سرکوب راهپیمائی کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرده است. همچنین تعدادی نیز در این خصوص توسط پلیس بازداشت شده اند.

رویترز و ایندیپندنت هم از درگیری معترضان با پلیس فرانسه در شهرهای «روان» و «سن نزر» خبر می دهند.

اعتراضات جلیقه زردها در حالی ادامه دارد که دولت فرانسه بارها آن را محکوم کرده و خواستار پایان دادن به اعتراضات شده است.

انتهای پیام/ 341

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
تو کشور ما هم لیبرالهای کدخدا پرست و غرب زده ی مزدور دارن راه همین غربیها رو میرن و میخوان لیبرال دموکراسی رو پیاده کنند و نظام سرمایه داری دزدی و مفت خوری راه بندازن،الان هم اوضاع اقتصادی رو به هم ریختن که به ملت فشار بیاد تا ملت رو بکشونن تو خیابونا ولی نمیدونن اگه ملت بریزن تو خیابون خودشون تاوانش رو پس میدن،،خودفروخته های غرب زده از عمد اوضاع اقتصادی رو اینگونه کردن باید جلوی خیانت این مزدورای خائن گرفته بشه واقعا خون مردم رو از گرونی و فقر دارن به جوش میارن غرب زده ها بخاطر خوش خدمتی برای غربیها به ملت و کشور خودشون خیانت میکنند
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار