عراقچی:

سند جامع همکاری‎های راهبردی تهران و کابل در کمتر از دو هفته آینده نهایی می‎شود

معاون وزیر خارجه ایران با بیان اینکه تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان به رایزنی‎های بسیار جدی و مستمر نیاز داریم، گفت: سند جامع همکاری‌های راهبردی دو کشور در کمتر از دو هفته آینده نهایی می‌شود.
کد خبر: ۳۲۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ - 05January 2019

سند جامع همکاری های راهبردی ایران و افغانستان در کمتر از دو هفته آینده نهایی می شودبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که امروز شنبه در سفری یک روزه به کابل رفته بود، درباره رایزنی‌ها با مقامات افغان از جمله همتای افغانستانی خود اظهار داشت: در این سفر با هم دیگر تبادل نظر داشتیم و همدیگر را در جریان آخرین تحولات و موضوعات و دیدارها قرار دادیم.

وی افزود: تصور ما این است که طی ماه های آینده به ویژه تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان ما به رایزنی های بسیار جدی و مستمری احتیاج داریم.

عراقچی تحولات در منطقه را سریع و مهم خواند و گفت: نیاز داریم مشورت‎های مستمر داشته باشیم.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه بیشتر کمیته های پنجگانه به کار خود پایان داده اند، همچنین اعلام کرد که سند جامع همکاری های راهبردی دو کشور در کمتر از دو هفته آینده نهایی خواهد شد.

عراقچی با تاکید بر اهمیت همکاری های اقتصادی با افغانستان افزود: هم اکنون حجم صادرات جمهوری اسلامی ایران به افغانستان سالانه به پنج میلیارد دلار رسیده و در شرایط جدید تحریم، باید سازوکارهای جدیدی در حوزه همکاری های اقتصادی ایجاد و طراحی کنیم.

وی با اشاره به دیدار دو ساعته اش با رئیس جمهور افغانستان نیز بیان کرد: روابط ایران و افغانستان، دوستانه و بر اساس احترام متقابل است اما نگرانی ها و مشکلاتی نیز در چارچوب این روابط وجود دارد.

عراقچی در این سفر ضمن رایزنی با همتای خود، با اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس هیأت اجرایی دولت افغانستان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار