بازداشت ۵ عضو «فتح» در غزه به اتهام حمله به مقر رادیو و تلویزیون «فلسطین»

وزارت کشور غزه در بیانیه‌ای ضمن رد هرگونه دست داشتن جنبش حماس در حمله به مقر رادیو و تلویزیون «فلسطین» اعلام کرد که در خصوص این حادثه، پنج نفر از اعضای جنبش «فتح» بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۳۲۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵ - 05January 2019

بازداشت ۵ عضو «فتح» در غزه به اتهام حمله به مقر رادیو و تلویزیون «فلسطین»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وزارت کشور غزه شامگاه شنبه بیانیه‌ای در خصوص حادثه حمله روز جمعه به مقر رادیو و تلویزیون «فلسطین» (وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین) در غزه منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: تحقیقات امنیتی نشان می‌دهد که روز جمعه عده‌ای از اعضای جنبش فتح وارد مقر رادیو و تلویزیون فلسطین در منطقه «تل الهوی» در جنوب شهر غزه شده و اقدام به تخریب تجهیزات آن کرده بودند.

وزارت کشور غزه با تاکید بر تشخیص هویت افراد بازداشت‌شده، گفت که تعدادی آنها پنج نفر است و همگی وابسته به جنبش فتح و تشکیلات خودگردان و از جمله کسانی هستند حقوق آنها در ماه گذشته قطع شده بود.

در ادامه بیانیه آمده است: اقدامات قانونی علیه پنج نفر صورت گرفت و تحقیقات نشان می‌دهد که علت اصلی این افراد برای حمله به مقر رادیو و تلویزیون فلسطین، قطع حقوقشان از سوی تشکیلات خودگردان بود.

این بیانیه پس از آن صادر شد که سخنگوی فتح، جنبش حماس را مسئول کامل این حادثه دانست. اسامه القواسمی سخنگوی جنبش فتح گفته بود که جنبش حماس دستور این حمله را داده بود و «در این شکی نیست، به خصوص اینکه این حمله در آستانه سالروز تاسیس جنبش فتح صورت گرفت.»

ظهر دیروز جمعه افرادی نقاب دار و ناشناس با حمله به مقر رادیو و تلویزیون فلسطین در غزه، تجهیزات آن را تخریب کرده بودند.

این افراد که حامل سلاح سرد بودند با حمله به ساختمان و کارمندان صدا و سیمای غزه در محله تل الهوی ( غرب غزه ) تجهیزات صدا و فیلم‌برداری را تخریب کردند. خسارت تجهیزات تخریب شده، حدود 150 هزار دلار تخمین زده می‌شود.

احمد عساف رئیس رادیو و تلویزیون فلسطین در شهر رام الله واقع در کرانه باختری مدعی شد که جنبش حماس مسئول این حمله است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها