واقعی سازی وداع یک مادر با فرزندش در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

مدیر امور مفهومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: ما قصد داریم تصویر وداع یک مادر با فرزندش هنگام اعزام به جبهه را واقعی‌سازی کنیم.
کد خبر: ۳۲۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ - 06January 2019

واقعی سازی وداع یک مادر با فرزندش در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، احمد شاهسوند مدیر امور مفهومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره ساخت نمادی از لحظه وداع مادران با فرزندانشان قبل از اعزام به جبهه ها اظهار داشت: با توجه به اینکه تالار سوم ما به بعد از فرمایش امام(ره) به حضور حداکثری مردم در جبهه‌ها و اعزام‌هایی که از نقاط مختلف کشور اتفاق می‌افتد، اشاره دارد، این قسمت را به لحظه وداع یک مادر با فرزندش که به سمت جبهه‌ها در حال حرکت است، اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: این موضوع به دلیل اینکه با تالار ما همخوانی داشت، آن قسمت را برای ساخت این نماد انتخاب کردیم؛ این سازه اشاره به لحظه حرکت اتوبوس رزمندگان به سمت جبهه و خانواده‌هایی که برای همراهی و وداع با عزیزانشان می‌آمدند، دارد.

شاهسوند تصریح کرد: در یکی از این تصاویر مادری روی پنجه‌های پایش بلند شده است و پسرش از شیشه اتوبوس خم شده تا با مادرش وداع کند و به دلیل تاثیرگذار بودن این تصویر قصد داریم اشاره ای به علاقه مادر به فرزندش داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما قصد داریم نشان دهیم مادران در دوران دفاع مقدس چه گذشت‌هایی کردند و البته نقش بانوان در حمایت از جبهه ها را به نمایش بگذاریم.

شاهسوند با بیان اینکه ما قصد داریم این تصویر را واقعی سازی کنیم، گفت: بخشی از اتوبوس را در قسمتی از موزه مستقر می‌کنیم و البته تندیس رزمنده و مادر را نیز در کنار اتوبوس قرار می‌دهیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه پروژه ساخت اتوبوس تقریبا تمام شده است، خاطر نشان کرد: تندیس مادر و فرزند کمی زمانبر است اما برای دهه فجر کار به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها