به‌ منظور حمایت از توليد داخلی؛

تبلیغ کالاهای خارجی مشابه تولیدات ملی ممنوع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز تبلیغ هرگونه کالای خارجی که مشابه آن در کشورمان تولید می‎شود را ممنوع کردند.
کد خبر: ۳۲۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ - 06January 2019

تبلیغ کالاهای خارجی مشابه تولیدات ملی ممنوع شدبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، وکلای خانه ملت در جلسه علنی امروز (یکشنبه 16 دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیات‌های مستقیم ماده 19 را به تصویب رساندند.

بر اساس این ماده به‌ منظور حمایت از کالای ایرانی موضوع این قانون، تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه یا نمونه کالای ایرانی در صدا و سیما، مطبوعات، تابلوهای شهری یا دیواری، وسایل حمل و نقل همگانی، اوراق چاپی، تلفن و فضای مجازی ممنوع و رسانه پخش‌کننده آگهی هر یک به جزای نقدی معادل 10 برابر قرارداد پخش آگهی، محکوم می‌شوند.

طبق تبصره یک این ماده، تبلیغ کالاهای خارجی که بخشی از فرآیند تولید آنها در داخل کشور انجام می‌شود و مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، مجاز است.

همچنین به موجب تبصره 2 این ماده در تبلیغ کالاهای ایرانی و محصولات داخلی و تقویت نشان‌های تجاری (برندهای) داخلی، ماده (8) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و آیین‌نامه مربوطه لازم‌الاجراء است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار