حاجی دلیگانی:

وقتی تضمینی نیست با FATF مشکلات بانکی حل شود چرا امتیاز بدهیم؟

حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس گفت: هیچ مقامی نمی‌تواند تضمین دهد در صورت تصویب لوایح چهارگانه و پیوستن به FATF مشکلات بانکی ایران حل شود.
کد خبر: ۳۲۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ - 06January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس اظهار داشت: در صورتی در خرداد 95 قول داده شد که تحریم‌های ایران تعلیق شود، اما در عمل چنین نشد.

وی افزود: این گفته را که در صورت نپیوستن به FATF مشکلات بانکی مان برطرف نمی‌شود، قبول ندارم.

حاجی دلیگانی گفت: مشکل اصلی در CFT است که در آن تعریف تروریسم محل مناقشه است.

وی افزود: منشأ مشکلات بانکی ایران به تحریم‌های ثانویه و تحریم دلار از سوی آمریکا بر می‌گردد.

این نماینده مجلس گفت: هیچ مقامی نمی‌تواند تضمین دهد در صورت تصویب لوایح چهارگانه و پیوستن به FATF مشکلات بانکی ایران حل شود.

حاجی دلیگانی افزود: طرف مقابل هیچگاه در بهانه گرفتن از جمهوری اسلامی ایران کم نمی‌آورد و بدون شک درباره حقوق بشر، برنامه هسته‌ای و اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بهانه خواهند گرفت.

حاجی دلیگانی افزود: برای پیوستن به FATF باید در نظر داشت که هزار و 140 نفر از ایرانی‌ها در فهرست تحریمی وزارت خزانه داری امریکا هستند.

سید یاسر جبرائیلی کارشناس اقتصاد سیاسی هم گفت: اینکه گفته شود در صورت نپیوستن به FATF مبادلات تجاری مان با دنیا قطع می‌شود، درست نیست.

وی افزود: CFT از سال 2000 اجرایی شده است و ما عضو آن نبوده‌ایم، اما مبادلات تجاری مان با کشور‌های دنیا همچنان برقرار است.

جبرائیلی گفت: واقعیت این است که امریکا و اروپا در پی آن هستند که بخش تحریمی و غیرتحریمی را از هم جدا و در داخل شکاف ایجاد کنند.

وی افزود: تجربه کره شمالی و پاکستان پیش روی ماست که با وجود پیوستن به FATF مشکلاتشان حل نشده است.

این کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: ما در شرایط عدم تضمین و قطعیت درباره آینده هستیم و در این شرایط باید دقت بیشتری کنیم.

ابوذر ندیمی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی هم گفت: این موضوع هم می‌تواند بهانه‌ای برای امریکا باشد که فشار‌های بین المللی را به ایران وارد کند.

وی افزود: باید دانست که FATF صرفاً برای ایران طراحی نشده و مسأله‌ای است که برای تمامی کشور‌های دنیا مطرح است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار