دریادار خانزادی:

رزمایش مشترک دریایی با روسیه؛ بزودی/خزر جای نیروی فرامنطقه‌ای نیست

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش‌های امداد و نجات، تاکتیکی و مقابله با دزدان دریایی میان نیرو‌های دریایی ایران و روسیه برنامه‌ریزی و در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ - 06January 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با مهر، درباره گسترش روابط نیروی دریایی ارتش با نیروی دریایی روسیه اظهار داشت: همکاری بین 2 نیروی دریایی ایران و روسیه و همچنین نیرو‌های دریایی منطقه خزر طی سال‌های اخیر به شدت تعمیق یافته است.

وی افزود: در خزر روابط پایدار بسیار خوب و منظمی داریم که امروزه می‌توان گفت: یک شکل سنتی به خودش گرفته‌است و کشور‌های این منطقه به خوبی همدیگر را در این فضا درک می‌کنند. خزر یک دریاچه بسته است و امنیت آن را کشور‌های منطقه برقرار کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در خزر اجازه حضور هیچ نیروی فرامنطقه‌ای را نمی‌دهیم و قطعا با این موضوع برخورد می‌کنیم گفت: خزر دریای صلح و دوستی است و همه کشور‌های پیرامونی آن همین رویکرد را دنبال می‌کنند.

وی برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه در آینده را یکی دیگر از زمینه‌های گسترش همکاری‌های دو جانبه دانست و اظهار کرد: رزمایش‌های مشترک میان ایران و روسیه، قطعا ما را به یک سطح بالاتری از همکاری در دریا در سطوح راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی خواهد رساند. قطعا رزمایش‌های امداد و نجات، تاکتیکی و مقابله با دزدی دریایی میان نیرو‌های دریایی ایران و روسیه برنامه‌ریزی و در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها