حجت الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:

پرونده آمریکا در برابر ایران بسیار سنگین است/ کاغذ بازی های اداری از بالاترین گناهان است

حجت السلام کاظم صدیقی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته تهران، گفت: پرونده فعالیت های آمریکا قبل و بعد از انقلاب که به منظور جلوگیری از تعیین سرنوشت مردم کشورمان توسط خودشان، انجام داده بسیار سنگین است.
کد خبر: ۳۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷ - 31October 2014

پرونده آمریکا در برابر ایران بسیار سنگین است/ کاغذ بازی های اداری از بالاترین گناهان است

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت السلام کاظم صدیقی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته تهران، گفت: اگر می خواهیم سفر آخرتمان به سهولت انجام شود باید نسبت به محرمات بویژه در خصوص ظلم نکردن به دیگران از جمله به خانواده و مردم، توجه ویژه داشته باشیم؛ مسئولان اگر چه ولی نعمتان مردم هستند ولی باید توجه داشته باشند که به مردم ظلمی روا ندارند.

وی کاغذ بازی هایی که موجب می شود مردم افسرده شود را از جمله بالاترین گناهان دانست و افزود: وجود پرونده های بسیاری در محاکم قضایی، افزونی طلاق و کاهش ازدواج در جامعه، برای جامعه اسلامی ایران به هیچ وجه زیبنده نیست در واقع این موارد نشان از کاهش نور ایمان است بنابر این جامه ای الهی است که مردم آن علی وار و پیغمبر گونه زندگی کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روز 13 آبان که ملی مبارزه با استکبار جهانی نام دارد و تقارن آن با عاشورای حسینی(ع)، بیان داشت: آمریکا در مواجهه با مردم ایران از پرونده سنگینی برخوردار است زیرا در قبل از انقلاب با انجام کودتای 28 مرداد، کمک به راه اندازی «ساواک» و توسعه شکنجه ها توسط اعضای ساواک، ایجاد خفقان ناشی از تصویب «کاپیتالاسیون» که شبانه و مخفیانه به تصویب رسید، همواره سعی داشت تا در مقابل خواست و اراده مردم ایران در تعیین سرنوشت خود ایستادگی کند.

وی کشتار دستگیری و تبعید امام خمینی(ره)، کشتار دانش آموزان توسط عوامل رژیم ستم شاهی در سال 57 و اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان را از وقایع روز 13 آبان دانست و گفت: آمریکا بعد از انقلاب هم در جریان حرکت های مسلحانه ضدانقلاب، حمله عراق به ایران، سرنگون ساختن هواپیمای مسافری کشورمان، کمک به انجام کودتای شبکه نقاب، دادن اطلاعات متعدد نظامی به عراق در زمان جنگ با ایران و زدن سکوهای نفتی کشورمان را بخش دیگری از تضادآمریکا با مردم ایران دانست.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی و فقاهتی بود، افزود: ما با یاد آوری آنچه که توسط آمریکا و هم پیمانانش علیه مردم کشورمان انجام دادند به دنبال آن هستیم تا همواره جنایات آن ها را در ذهن ملت بماند و بدین وسیله روح مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن را حفظ کنند.

حجت الاسلام صدیقی سپس به موضوع اسید پاشی در اصفهان هم بیان داشت: اقدام اسید پاشی، اقدامی خلاف وجدان، شرع و قانون بوده و منکری واقعی است؛ عمل نفرت باری است که اتفاق افتاده و از مسئولان مربوطه انتظار می رود اقدامات لازم جهت شناسایی و برخورد قانونی را با مرتکبین آن انجام دهند.

وی ادامه داد: البته این یک جنایت شخصی هم چون جنایت قبلی که فردی به صورت دختری اسید پاشید، نیست زیرا این توطئه ای است که هم زمان با بررسی لایحه امر به معروف و نهی از منکر در مجلس صورت گرفته تا بدین جامعه ارزشی کشورمان تحت شعاع این حرکت قرار دهند در صورتی چنین حرکتی به ضرر مرتکبین این اقدام منجر شد.

امام جمعه موقت تهران یاد آور شد: نبود امر به معروف و نهی منکر در جامعه باعث شده عده ای جسورتر شده و علنا به احکام اسلامی دهن کجی کنند در واقع نبود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موجب شده تا جرأت مقابله با منکرات از سوی مردم کم رنگ شود.

وی همچنین اظهار کرد: نمی دانم واکنش هایی که در رابطه با اسید پاشی صورت می گیرد عاقلانه است، تحریک شده صورت می گیرد یا مرتکبین به جایی وابسته هستند، اما یک نکته واضح است و آن اینکه آنهایی که قصد داشتند چنین اقداماتی را به جامعه ارزشی کشورمان منتسب کنند به ضررخودشان تمام شد.

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی در عراق اشاره کرد و تصریح کرد: پیروزی های اخیر ارتش عراق ونیروهای مردمی این کشور بدون دخالت نیروهای به اصطلاح ائتلاف علیه داعش صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه روز فرهنگ عمومی در پیش است، گفت: صحبت کردن درباره این روز خطبه ای مستقل احتیاج دارد که امیدوارم در آینده به این موضوع پرداخته شود.

امام جمعه موقت تهران درباره رحلت آیت الله مهدوی کنی هم خاطر نشان کرد: آیت الله مهدوی کنی یکی از پرچم داران این انقلاب و یکی از الگوهای فاخر جامعه بودند به نحوی که همواره ذوب در ولایت بود./

انتهای پیام  

 

       

 

        

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار