معاون فرهنگی وزیر ارشاد مطرح کرد؛

ظرفیت‌های ایران برای ایجاد بازار بین‌المللی کالا‌های فرهنگی

محسن جوادی گفت: کشورمان به دلیل تنوع و تکثیر می‌تواند تأثیرگذاری زیادی در حوزه کالا‌های فرهنگی ایجاد کند. ایران ظرفیت ایجاد بازار‌های بین‌المللی کالا‌های فرهنگی را دارد.
کد خبر: ۳۲۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ - 06January 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره جایزه فیروزه، صبح امروز با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «محسن جوادی» معاون فرهنگی وزیر در بوستان «گفتگو» برگزار شد.

جوادی: ظرفیت‌های ایران برای ایجاد بازار بین‌المللی کالا‌های فرهنگی

جوادی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: این جایزه از نوآوری‌ها و فعالیت‌های ایجاد شده در دوران معاونت صالحی بوده است. امیدواریم این بذر ارزشمندی که در این دوره کاشته شد پربارتر شود تا برکات و ثمرات آن تمام سرزمین‌مان را فرابگیرد.

وی گفت: این جایزه برای تشویق و تقدیر از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی است چراکه محصولات فرهنگی محل تلاقی فرهنگ و اقتصاد هستند. این جایزه تلاش می‌کند فرهنگ را اقتصادی کند. کشورمان به دلیل تنوع و تکثیر می‌تواند تأثیرگذاری زیادی در حوزه کالا‌های فرهنگی ایجاد کند. ایران ظرفیت ایجاد بازار‌های بین‌المللی کالا‌های فرهنگی را دارد.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد عنوان کرد: استارت‌آپ فرهنگی امسال به این جایزه اضافه شد. حوزه پژوهش را هم نباید نادیده بگیریم چراکه زمینه کار‌های فرهنگی و پژوهش دقیق و علمی است. این حوزه، حوزه اشتغال فرهنگ است که امیدواریم رونق بیشتری بیابد.

فریدونی: استارت‌آپ‌ها مورد توجه ویژه جایزه فیروزه بودند

علی فریدونی دبیر این جایزه با اشاره به اینکه ارتقاء فرهنگ عمومی در حوزه کالا‌های فرهنگی هدف جایزه فیروزه است، اظهار داشت: امسال بر اساس اهداف مربوطه، کار‌های فرهنگی شامل اسباب‌بازی، هدایای فرهنگی، کتاب و اسباب‌بازی، کالا‌های فرهنگ‌محور خانواده و پژوهش‌های فرهنگی مورد توجه دبیرخانه جایزه فیروزه قرار گرفته است.

وی به ویژگی‌های این دوره جایزه فیروزه اشاره کرد و گفت: توجه به استارت‌آپ‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها به عنوان بخشی از عناصر پایه‌ای فرهنگ، بخاطر نقش علمی در گفتمان‌سازی فرهنگی و توجه به دستگاه‌های سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر حوزه فرهنگ عمومی از ویژگی‌های متفاوت چهارمین جایزه فیروزه بوده است.

سجادی‌نیری در ادامه این مراسم گفت: نمونه استارت آپ‌های فرهنگی، صنایع خلاق به عنوان یکی از ابزارهای ایجاد اقتصاد مقاومتی است. برای ایجاد اقتصاد درون‌زا چیزی بهتر از فرهنگ نیست، چون وابسته به تحریم‌ها نبوده و می‌تواند به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

وی افزود: حضور استارت‌آپ‌های فرهنگی یک فرصت است تا دولت بتواند بخشی از فعالیت‌های این حوزه را بر دوش افراد فرهیخته و دانشگاهی قرار دهد تا به عنوان سپاهی در عرصه فرهنگ فعالیت کنند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار