روزنامه عرب: ایران آمریکا را به چالش می‌کشد

روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم نوشت: ایران سومین کشور جهان است که به آب‌های منطقه‌ای آمریکا پس از روسیه و چین نزدیک می‌شود و این چالشی بزرگ و قابل توجه به لحاظ نظامی برای آمریکا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۲۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ - 06January 2019

روزنامه عرب: ایران با قدرت دریایی خود آمریکا را به چالش می‌کشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، رای الیوم روز یکشنبه نوشت: در طول سال‌های گذشه، نیروی دریایی ایران از نزدیکی کشتی‌های جنگی آمریکا به آب‌های سرزمینی این کشور ممانعت به عمل آورده تا جایی که در سپتامبر گذشته قایق‌های جنگی سریع ایران به فرماندهان ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» در مورد پیامد‌های هرگونه جنگی هشدار دادند.

این روزنامه افزود: همچنین در یک اقدام غافلگیر کننده نظامی، نیروی دریایی ایران از ارسال کشتی جنگی خود به غرب اقیانوس اطلس در ماه مارس آینده (اسفند - فروردین ماه) برای حضور چند هفته‌ای در نزدیکی آب‌های اقلیمی آمریکا خبر داد و قرار است که یک کشتی پیشرفته نظامی که مجهز به سامانه پدافندی ضد هوایی و سامانه جنگ الکترونیک است به این آب‌ها اعزام کند.

رای الیوم افزود: ایران همیشه طرح‌های نظامی خود را که اعلام می‌کند عملی می‌کند و این باعث می‌شود تا کارشناسان اظهارات تهران را باورکنند و برای آن‌ها پرسش‌هایی درباره قدرت نظامی دریایی ایران مطرح شده است.

ایران قدرت موشکی خود را ثابت کرد و توازن نظامی جدیدی در خاورمیانه برای مهار اسرائیل از طریق حزب الله لبنان ایجاد کرد به‌طوری که تل‌آویو جرأت نکرده که از سال 2006 به لبنان حمله کند و این اعتقاد وجود دارد که ایران اکنون قدرت نظامی خود را در دریای مدیترانه بسیار گسترش داده است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار