جایزه «بچه‌های شهر» برای نویسنده برگزیده از نگاه کودکان و نوجوانان

جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با عضویت بیش از 100 کتاب‌خوان، همراه با انتخاب بهترین کتاب سال از نگاه کودکان و نوجوانان در منطقه هشتم شهرداری تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ - 06January 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «جام باشگاه کتاب‌خوانی کودک و نوجوان» با هدف گسترش فرهنگ عمومی کتابخوانی در کودک و نوجوان، انس با کتاب و افزایش سرانه مطالعه این گروه مهم در فرهنگسرای گلستان و کتابخانه‌های منطقه هشتم شهرداری تهران برگزار می‌شود.

بر همین اساس، باشگاه کتاب‌خوانی کودک و نوجوان منطقه هشت از ابتدای پاییز امسال فعالیت خود را در فرهنگسرای گلستان و کتابخانه‌های منطقه آغاز کرده است.

در این طرح، گروه‌های دست کم 12 نفره کودک و نوجوان زیر نظر مربیان، فعالیت گروهی خود را شکل می‌دهند. با معرفی و تهیه کتاب‌های مناسب کودک و نوجوان، جلسات گروهی خوانش و مبادله کتاب برگزار می‌شود. در هر جلسه و پس از خواندن یک کتاب، اعضای باشگاه پیرامون آن اثر گفتگو و آن را داوری می‌کنند. در پایان دوره نیز کتاب برتر از نگاه کودکان و نوجوانان عضو باشگاه، انتخاب شده و «جایزه بچه‌های شهر» در طی مراسمی به نویسنده بهترین کتاب برگزیده اهدا خواهد شد.

باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان منطقه هشت در شش کتابخانه این منطقه فعالیت می‌کند که تاکنون بیش از 100 کودک و نوجوان، جذب این مجموعه شده است.

بر اساس این گزارش، باشگاه کتاب‌خوانی کتابخانه دکتر شهیدی با نام «قاصدک»، 15 عضو فعال دارد و تاکنون هفت کتاب منتخب را مورد بررسی قرار داده است، باشگاه کتاب‌خوانی «آفتابگردون» در کتابخانه سلام، با جذب 15 کودک در رده پیش‌دبستانی، 3 کتاب مناسب برای این رده سنی را به صورت گروهی خوانش کرده است و باشگاه کتاب‌خوانی «بلوط» در کتابخانه شهربانو، همراه با 20 کتا‌ب‌خوان، چهار کتاب رده سنی نوجوان را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

علاوه بر این، باشگاه کتاب‌خوانی «شقایق»، با جذب 20 عضو، فعالیت خود را در مقطع دبستان دنبال می‌کند و باشگاه کتاب‌خوانی «شکوفه‌های گلبرگ» نیز همراه با 15 کتاب‌خوان فعال، جلسات خوانش و مبادله کتاب را برگزار می‌کند. در نهایت، باشگاه کتاب‌خوانی «انارمک» در کتابخانه فرزانگان با بیش از 20 عضو فعال، به دنبال انتخاب بهترین کتاب برگزیده است.

علاقه‌مندان برای پیوستن به باشگاه‌های کتاب‌خوانی منطقه هشت و شرکت در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی می‌توانند به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 77819468 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار