نمایشگاه 40 سال دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: نمایشگاه چهل سال دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود و قرار است در این نمایشگاه قله‌های توفیق نیروهای مسلح در این 40 سال نشان داده شود.
کد خبر: ۳۲۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲ - 06January 2019

نمایشگاه چهل سال دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، دکتر علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز (یکشنبه 16 دی ماه) در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه 40 سال دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ما همه ساله نیازمند آن هستیم که دستاوردهای انقلاب اسلامی را که برای مردم، جهان اسلام، منطقه و حتی جهان ایجاد کرده برای خودمان، نسل جوان و کسانی که به انقلاب اسلامی علاقه دارند، بازخوانی کنیم.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر در یک تراز بالایی از ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی قرار داریم و انقلاب اسلامی همچون خورشید در جهان می‌درخشد.

جعفری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را برای جهان اسلام فراهم کرد، افزود: انقلاب اسلامی امروزه عزت و افتخار ایرانیان و مسلمانان را بیش از گذشته در معرض دید قرار داده است اما همواره دشمن تلاش می‌کند انقلاب اسلامی را به بن بست بکشاند.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد: تدابیر رهبر معظم انقلاب، دعای شهدا و خانواده هایشان و همچنین ایثارگران در گردنه‌های مختلف در چهل سال گذشته یاری کننده بوده است از این رو از این گردنه هم عبور خواهیم کرد و امیدواریم با ناامیدی بیشتر دشمن همراه باشد.

وی اظهار کرد: قرار است نمایشگاهی در تراز چهل سالگی انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح برگزار کنیم و بنا نیست گزارش عملکرد دستگاه‌ها را ارائه کنیم بلکه به دنبال آن هستیم که قله‌های توفیق نیروهای مسلح را در این چهل سال نشان دهیم.

جعفری با بیان اینکه در مجموع قرار است این نمایشگاه چهل قله و فراز ویژه انقلاب اسلامی را در کتابچه‌ای و یا در ظرفیت رسانه‌ای دیگر ارائه دهد، گفت: همت و تلاش ما باید بر این باشد که بازدیدکنندگان تصویر درست، روشن و امیدوار کننده در ذهن شان شکل بگیرد.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد: باید در این نمایشگاه اطلاعات دقیق و مستند باشد زیرا خبرنگاران و محققین حضور می‌یابند.

سردار داوود عامری مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه چهل سال دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی است که هر دستگاه تلاش خود را در چهل سال گذشته بازخوانی و برنامه ای را برای آینده ترسیم کند.

وی افزود: انقلاب شکوهمند و الهام‌بخش ایران اسلامی دشمنان بزرگی در دنیا دارد و همواره تلاش کردند انقلاب را متوقف کنند تا روزهای خوبی را تجربه نکند البته هیچ گاه تصور نمی کردند انقلاب اسلامی به چهل سال عمر کند.

سردار عامری با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصتی است تا جواب دندان شکنی به دشمنان بدهیم، گفت: همه ما مسوولیت هایی داریم که باید طبق آن به این مهم اهتمام کنیم و تلاش کنیم این کار به خوبی به سامان برسد.

وی تاکید کرد: ما امروز تکلیف انقلابی و اسلامی داریم جلوه ای از دستاوردهای این چهل سال را به نمایش بگذاریم تا امید و افتخاری برای مردم و جواب دندان شکن برای دشمنان شود.

سردار عامری با بیان اینکه این نمایشگاه یک نمایشگاه کلی است زیرا به دستاورهای بخش کشوری و نیروهای مسلح می پردازد، گفت: ما اگر بخواهیم نمایشگاهی مفهوم گرایانه داشته باشیم هم کار آسانی است چرا که دستاوردهای بسیاری داریم و هم کار سختی است زیرا دستگاه های متنوعی داریم از این رو باید به گونه ای هماهنگ باشیم که هدف مورد نظر حاصل شود.

وی اظهار کرد: همزمان 2 نمایشگاه برگزار می شود، یک نمایشگاه در مصلی که بیشتر به بخش صنایع، دفاع و بخش سازندگی مربوط می شود که متوجه قرارگاه خاتم الانبیاء است و این نمایشگاه به دستاوردهای انقلاب، نیروهای مسلح و دفاع مقدس می پردازد، این 2 نمایشگاه از یکدیگر تفکیک شده هستند.

سردار عامری با بیان اینکه در نمایشگاهی که در مصلی برگزار می‌شود بیشتر به جنبه فیزیکال دستاوردها پرداخته شده است، ادامه داد: در این نمایشگاه حضور برخی تجهیزات را خواهیم داشت اما در نمایشگاهی که در موزه برگزار می‌شود، قرار است هر آنچه که ما در دستگاه دفاع کشور اتفاق افتاده را دور هم جمع کنیم تا از آن یک معنای مشخص عرضه کنیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها