دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان:

امسال بیش از 6 تن مواد مخدر در لرستان کشف شد

مجتبی بیرانوند گفت: 6 تن و 520 کیلوگرم انواع مواد مخدر در طی امسال در استان لرستان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۳۲۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹ - 06January 2019

امسال بیش از 6 تن مواد مخدر در لرستان کشف شدبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، مجتبی بیرانوند دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان، شامگاه یکشنبه (16 دی‌ماه) در شورای مبارزه با مواد مخدر استان در سخنانی با اشاره به اینکه امروز بیش از 65 درصد از آسیب‌های اجتماعی و جرائم ارتکابی در این حوزه با مواد مخدر ارتباط مستقیم دارد، اظهار داشت: در این راستا توجه جدی برای مبارزه و مقابله با این پدیده شوم و خانمان سوز باید صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه متولیان در این حوزه به این نتیجه رسیده‌اند که یک دستگاه به تنهایی قادر به مبارزه با مواد مخدر نیست و در این راستا بیش از 24 دستگاه اجرایی در این حوزه فعالیت دارند، گفت: همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر و شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مسوولیت هماهنگی و تعامل بین بخشی را در این زمینه بر عهده دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه از ابتدای امسال تا کنون با هماهنگی لازم همه کمیته‌های تخصصی و شوراهای فرعی مبارزه با مواد مخدر استان جلسات خود را به صورت مرتب برگزار کرده‌اند، افزود: در ارزیابی هشت ماهه امسال، لرستان رتبه هفتم را در این زمینه کسب کرده است.

بیرانوند در ادامه سخنان خود با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان، بیان داشت: میزان کشفیات مواد مخدر استان در مدت مشابه سال قبل 5 تن و 190 کیلو و 54 گرم بوده که این عدد در مدت مشابه امسال 6 تن و 520 کیلو و 147 گرم بوده است که با این اوصاف میزان کشفیات طی امسال نسبت به سال گذشته 26 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به بحث شناسایی املاک قاچاقچیان مواد مخدر در سطح استان، عنوان کرد: کار شناسایی و توقیف این املاک به روز، در سطح استان انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با تقدیر از همکاری دستگاه قضایی استان در رابطه با پیگیری پرونده‌های موجود در این حوزه، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و بسیج در سطح کشور منعقد شده است.

بیرانوند با بیان اینکه در این راستا این امر در استان نیز عملیاتی شده است، گفت: در قالب این تفاهم‌نامه یک ظرفیت چهار هزار نفری معتاد در سطح کشور برای نگهداری، درمان، کاهش آسیب معتادان متجاهر، توانمندسازی و صیانت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا پنج جلسه با حضور مسوولان سپاه استان برگزار شده است، افزود: این ظرفیت جدید در مرکز استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، تاکید کرد: در این راستا علاوه بر ظرفیت قدیم که نگهداری حدود 240 نفر  معتادان متجاهر در استان بوده، 400 نفر دیگر نیز برای نگهداری در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار