فراخوان طرح ملی «سربرگ» منتشر شد

بنیاد شعر و ادبیات داستانی در طرح «سربرگ» اشعار و داستان‌های اعضای انجمن‌های ادبی هر استان را گردآوری و به صورت مجموعه‌های مستقل منتشر خواهد کرد.
کد خبر: ۳۲۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ - 07January 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، در دومین نشست هم‌اندیشی دبیران استانی انجمن‌های سراسر کشور که با حضور دبیران منتخب استان‌ها برگزار شد، طرح «سربرگ» تصویب شد. این طرح که ناظر بر انتشار آثار شعر و داستان منتخب اعضای انجمن‌های ادبی هر استان است، به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی و با مشارکت انجمن‌های ادبی سراسر کشور اجرا می‌شود.

در طرح «سربرگ» آثار شاعران و نویسندگان انجمن‌های ادبی در کتاب‌های مستقل، به صورت استانی منتشر خواهد شد و شاعران و نویسندگان و مخاطبان ادبیات می‌توانند بارقه‌ها و جوانه‌های شعر در هر استان را از طریق مطالعه و بررسی این کتاب‌ها بشناسند.

در متن فراخوان طرح «سربرگ» تاکید شده است: «بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در نظر دارد با هدف حمایت از شاعران و نویسندگان مستعد عضو انجمن‌های ادبی، مجموعه‌ای از آثار برگزیده شعر و داستان کوتاه را به تفکیک استان‌ها گردآوری و منتشر کند.»

این فراخوان می‌افزاید شاعران با آثار سروده شده در هر قالب شعری و داستان‌نویسان تا سقف 2 هزار و 500 کلمه‌، می‌توانند آثار خود را به دبیر منتخب استان یا دبیر انجمن تحویل داده تا وی در سامانه جامع امور انجمن‌های ادبی به آدرس www.hlclubs.ir بارگذاری کند.

اعضای تمامی انجمن‌هایی که از سامانه امور انجمن‌های ادبی شناسه دریافت کرده‌اند، می‌توانند در طرح ملی «سربرگ» مشارکت داشته باشند.

در فراخوان منتشرشده توسط بنیاد آخرین مهلت ارسال اثر، 15 بهمن 1397 اعلام شده است. همچنین دبیران انجمن‌های ادبی باید به همراه هر اثر حداکثر 100 کلمه به عنوان معرفی صاحب اثر در سامانه بارگذاری کنند. گفتنی است دبیر انجمن باید علاوه بر تاریخچه فعالیت، خلاصه‌ای از فعالیت‌های انجمن را نیز حداکثر در 200 کلمه همراه آثار، ارسال کند.

بنیاد در فراخوان منتشر شده تصریح کرده است «کارشناسی و انتخاب آثار قابل چاپ از میان آثار رسیده در اختیار بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان است. همچنین بنیاد و خانه انجمن‌های ادبی در ویرایش و تلخیص آثار رسیده آزاد هستند.»

در فراز پایانی این فراخوان نیز آمده است: شعر و داستان به زبان‌های دیگر و هم‌چنین آثار ارسال شده در حوزه کودک و نوجوان، مستندنگاری، پژوهش و نقد ادبی در صورتی که پس از تایید توسط کارگروه‌های تخصصی به حدّنصاب لازم برسند در مجموعه‌هایی جداگانه به چاپ خواهند رسید.

پس از پایان مهلت ارسال اثر، آثار رسیده از هر استان برای بررسی و تایید مالکیت صاحب اثر، از سوی کارگروه تخصصی به سرپرستی دبیران منتخب استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آثار تایید شده از هر استان به صورت جداگانه در قالب یک کتاب به چاپ خواهد رسید. بدیهی است آثار استان‌هایی که تعداد آن‌ها به حدّنصاب لازم نرسد با آثار استان یا استان‌های دیگر تجمیع خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها