حجت‌الاسلام ذوالنور در گفت‌وگوی مشروح با دفاع پرس مطرح کرد؛

اقتدار دفاعی و نظامی مهم‎ترین دستاورد چهل سالگی انقلاب/ ایران جزء پنج کشور قدرتمند نوظهور در عرصه فضایی است

رئیس کمیته هسته‎ای مجلس اقتدار دفاعی و نظامی را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ایران جزء پنج کشور قدرتمند نوظهور در عرصه فضایی است.
کد خبر: ۳۲۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰ - 09January 2019

/حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنور» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مهم‌ترین دستورکار غربی‌ها به ویژه آمریکا را ناکارآمد جلوه دادن اصل نظام و انقلاب در میان ملت ما عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود تمام خصومت‌ها و توطئه‌های نظام سلطه و معاندان داخلی علیه جمهوری اسلامی در تمام حوزه‌ها، نظام و انقلاب از گزند آفت دشمنان در امان مانده است؛ چراکه مردم به اصل نظام و انقلاب متعهد بوده و تحت هر شرایطی به آرمان‌های امام و رهبری مقید هستند.

این نماینده خانه ملت، پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه آغاز کینه‌ورزی‌های غربی‌ها نسبت به کشورمان دانست و افزود: تاریخ گواه است که در دوران قبل از انقلاب، کشورهای غرب و شرق کمر به خالی کردن ذخایر غنی کشورمان بسته بودند و سردمداران پهلوی ثبات در قدرت و حفظ تاج و تخت‌شان را در گرو باج‌دهی به نظام سلطه می‌دیدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سفره‌های رنگین گسترده غربی‌ها در کشورمان را جمع کرد، گفت: طی سال‌های اخیر، یکی از بارزترین اهداف دشمنان، کوچک‌انگاری و انکار دستاورد‌های بزرگ و غنی انقلاب بوده و تا این لحظه هم در محقق شدن این هدف از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند. آن‌ها برای رسیدن به آرزوهای محالشان متوسل به بهره‌مندی از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی شده‌اند.

ذوالنور در ادامه توجه به این نکته که مردم در دوران قبل از انقلاب از کم‌ترین حقوق شهروندی برخوردار بودند، «الگوی مردم‌سالاری دینی» را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: برخلاف سبک حکومتی در غرب، در الگوی مردم‌سالاری دینی، رای مردم به معنای واقعی اثرگذار و تعیین‌کننده است؛ چراکه ما هیچ انقلابی در دنیا را سراغ نداریم که با رای مردم سرنوشت کشورش را تعیین کند؛ اینکه 50 روز بعد از پیروزی انقلاب در کشور ما انتخابات برگزار شد، این نشان از حقوق والای شهروندی ملت ماست، موضوعی که در زمان قبل از انقلاب هیچ معنایی نداشت.

در نظام جمهوری اسلامی مسوولان هیچ برتری نسبت به مردم ندارند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، نه‌تنها مسوولان هیچ برتری نسبت به مردم ندارند، بلکه خادمان واقعی آن‌ها هستند، گفت: در طول این چهار دهه اخیر به طور میانگین در هر سال، یک انتخابات برگزار شده که طی آن تمام مقامات و مسوولان کشور مستقیم و غیرمستقیم با رای مردم انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه نظامی و دفاعی، نقش اثرگذار کشورمان در منطقه را یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب عنوان کرد و گفت: کشور ما تا قبل از انقلاب در عرصه‌های دفاعی هیچ حرفی برای گفتن و اراده‌ای در جوامع بین‌المللی نداشت؛ چراکه به شدت به غرب وابسته بود. اما امروز به برکت خون شهدای انقلاب و شهدای دفاع مقدس، دست برتر در تحولات منطقه‌ای و حتی جهانی است.

ذوالنور ادامه داد: قدرت موشکی کشورمان که صرفا جنبه بازدارندگی دارد، به معنای واقعی باعث ترس و خشم دشمنان نسبت به جمهوری اسلامی شده است؛ هفته‌ای نیست که رئیس‌جمهور آمریکا و نماینده این کشور در سازمان ملل‌ برای تهدید اقتدار موشکی ایران، میتینگ برگزار نکنند. اما هیچ مسئله‌ای نمی‌تواند مانعی سر راه افزایش توان دفاعی کشورمان ایجاد کند.

وی گفت: کشورمان نه‌تنها در داخل، بلکه در منطقه به قدرتی فرامنطقه‌ای تبدیل شده که این‌گونه موفقیت و پیروزی‌ها از معجزات انقلاب است که این امر در زمان پهلوی به هیچ وجه میسر نبود.

پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین رخداد منطقه غرب آسیا

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن و بزرگترین رخداد منطقه غرب آسیا طی 2 قرن اخیر یاد کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها و دستورکارهای بزرگ و مهم انقلاب اسلامی مقابله با زیاده‌خواهان غربی و دفاع از حقوق ملت‌های مسلمان است؛ امروز مقاومت کشور‌ها و ملت‌های منطقه در برابر غرب نشات‌گرفته از شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران است.

وی رشد و توسعه در عرصه‌های آموزشی و بهداشتی را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب دانست و با بیان اینکه در زمان پهلوی کشور از فقر فرهنگی رنج می‌برد،‌ گفت: در زمان قبل از انقلاب حدودا در سرتاسر کشورمان 47 هزار مدرسه دایر بود، این در حالیست که در این چهار دهه، این تعداد به چیزی حدود 100 هزار مدرسه افزایش پیدا کرده که خدمات ارائه می‌کنند.

این نماینده به پیشرفت‌های جامعه پزشکی در کشور طی دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در زمان پهلوی ما محتاج حضور پزشکانی از خارج کشور از جمله هند و چین بودیم؛ اما امروز نه‌تنها در داخل کشور از حضور متخصصان بومی بهره‌مندیم، بلکه در کشورهای غربی هم پزشکان و جراحان ما حرف اول را می‌زنند؛ حتی مردم بسیاری از کشور‌ها به منظور درمان به کشورمان سفر می‌کنند تا تحت نظر پزشکان ایرانی معالجه شوند.

ایران جزء پنج کشور قدرتمند نوظهور در عرصه فضایی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران جزء پنج کشور قدرتمند نوظهور در عرصه فضایی قرار دارد، تصریح کرد: امروز دانشمندان و نخبگان کشورمان در زمینه ارسال ماهواره به فضا به جایگاهی دست پیدا کرده‌اند که فکر دست‌یابی به این دستاوردها در زمان پهلوی از محالات بود.

وی «ماهواره امید» را مصداق بارز موفقیت‌های کشورمان در حوزه فضایی دانست و گفت: اینکه تمام ابزار و تجهیزات این ماهواره در سازمان فضایی کشورمان ساخته و پرداخته شد، نه تنها باعث مباهات بلکه اثبات‌کننده شعار «ما می‌توانیم» بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عدم تلاش مسوولان در خصوص بازگو کردن و به نمایش گذاشتن دستاوردهای انقلاب، دشمنان را در تحقق اهدافشان مبنی بر ضعیف نشان دادن اهداف و آرمان‌های انقلاب گستاخ‌تر می‌کند، گفت: ادامه‌دهنده مسیر انقلاب، نسل جوان کشور است؛ اگر اهداف ظهور انقلاب به درستی و به دور از تحریف برای این قشر از جامعه از سوی مسوولان تبیین شود، قطعا در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب، شاهد تلاش جدی جوانان به خصوص متخصصان و نخبگان خواهیم بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار