جمشید جم:

رقابت 17 گروه استانی در جشنواره سرود «آوای بیداری»/ امپریالیسم بین‌المللی اجازه نداد موسقی ایرانی مطرح شود

دبیر چهارمین جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی بسیج موسوم به «آوای بیداری» با اشاره به رقابت 17 گروه استانی در این جشنواره گفت: موسیقی ایرانی پاک و منزه و به قدری قوی و غنی است که دنیا از همه نغمه‌ها و سازهای ما استفاده کرده اما نوعی امپریالیسم بین‌المللی موجب شده کسی متوجه نشود منشا این موسیقی متعلق به ایران است.
کد خبر: ۳۲۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ - 07January 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری دبیر چهارمین جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی بسیج موسوم به «آوای بیداری» صبح امروز با حضور «امیر نصیربیگی» رئیس بسیج هنرمندان و «جمشید جم» دبیر جشنواره برگزار شد.

جمشید جم نماینده شورای موسیقی بسیج هنرمندان و دبیر این دوره جشنواره در این نشست به تفاوت‌های جشنواره «آوای بیداری» نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره موسیقی بسیج، امسال فرم دیگری گرفته که به واسطه آن، آرزوی من و هم نسل‌های من برای احیای سرود محقق می‌شود تا بتوانیم به سرود جان ببخشیم. سرودی که زمان پیروزی انقلاب در اقلیت بود و در رادیو پخش شد. آرزوی دورنمای من و امثال من رسیدن سرود به جایگاه اصلی خود است.

وی گفت: موسیقی ایرانی پاک و منزه و به قدری قوی و غنی است که دنیا از همه نغمه‌ها و سازهای ما استفاده کرده اما نوعی امپریالیسم بین‌المللی موجب شده کسی متوجه نشود منشا این موسیقی متعلق به ایران است.

دبیر این جشنواره به تاکیدات رهبر انقلاب برای توجه به سرود اشاره کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب اشاره مستقیم به تولید سرود دارد تا جایگاه سرود حفظ شود. سرود می‌تواند تمام بچه‌ها و جوانان ما را به سمتی بیاورد که حماسه و انگیزه و هویت دینی و ملی شکل گیرد. بخاطر همین تاکیدات بود که فراخوان «آوای بیداری» را به استان‌ها فرستادیم.

جم گفت: استقبال از این جشنواره به قدری زیاد بود که 500 اثر به جشنواره رسید که نهایتا 400 اثر شناسایی شد. از طریق نظرسنجی 300 اثر پذیرفته شد و در نهایت 17 گروه از 13 نهایی شد. در استان‌ها عشق و انگیزه هنرمندان به مملکت، دین و انقلاب بسیار است. منتهی ارائه آثار این هنرمندان به دلیل محدودیت‌های مالی با دشواری همراه است. بسیج هنرمندان با حمایت از آن‌ها خواست آثارشان را به جشنواره ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از آثار اقوام ایرانی سرودهای قومی استان‌ها به این جشنواره رسید و با استفاده از سازهای قومی تلفیقی زیبا در قالب سرود ساخته شد لذا از اینکه توانستیم راهی را برای نشان دادن آثار و نغمه‌های زیبای ایرانی به گوش مردم ایران برسانیم، خوشحالیم.

دبیر جشنواره آوای بیداری خاطرنشان کرد: لرستان، قم و اصفهان هر کدام 2 گروه و استان‌های خراسان جنوبی، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، چهار محال و بختیاری، سمنان، خوزستان، مرکزی، بوشهر و اردبیل هر کدام یک اثر منتخب در این جشنواره خواهد داشت که از 24 تا 27 دی‌ماه در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار