قدمت حجاب بانوان ایرانی به درازای تاریخ

حجاب بانوان ایرانی قدمتی به درازای تاریخ این کشور دارد و برگ برگ تقویم این خاک مزین به حجب و حیای افتخار آمیز زنانی است که دامن پاک‌شان دژی محکم در برابر وسوسه‌های استعماری دشمنان دون صفت این مرز و بوم بوده است.
کد خبر: ۳۲۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ - 02April 2019

قدمت حجاب بانوان ایرانی به درازای تاریخبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، پوشش انسان در برابر سرما  و گرما و نگاه های شیطانی، یک حرکت فطری، غریزی و عقلی است، از سوی دیگر تلاش شیطان برای برهنگی آدم و حوا، سابقه ای به قدمت حضور آدم و حوا در بهشت دارد.

وسوسه های شیاطین امروز برای گسترش بی حجابی و بد حجابی چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد. برهنگی به بهانه های واهی از قبیل ورزش، پیشرفت و ترقی، آزادی، مد گرایی، نشاط روحی و یا تقلید کور کورانه از غرب، هر روز به گونه ای بروز و ظهور می کند.

گاه از کودکان معصوم این بد حجابی آغاز می شود، گاه به بهانه مکروه بودن رنگ مشکی. چادر افتخار آمیز بانوان ایران مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و کسانی که به واجب شرعی عقیده ندارند، از کراهت لباس مشکی سخن می گویند، گاه بطور مستقیم و غیر مستقیم  به بی حجابی نشان تمدن و پیشرفت می دهند و حجاب را نشان عقب ماندگی می نامند.

حجاب ستیزی هدایت شده  و حمایت شده توأم با هجوم فرهنگی تبلیغات رسانه ای و حیله و نیرنگ و تلاش برای عادی سازی بی حجابی اقدامی شیطانی است که به قصد گسترش فساد و فلج کردن نسل جوان و غیرت زدایی در دفاع و جهاد و فروش کالاهای آرایشی و مصرفی دنیای غرب انجام می شود.

کشف حجاب در ایران

حجاب بانوان ایرانی قدمتی به درازای تاریخ این کشور دارد و برگ برگ تقویم این کشور مزین به حجب و حیای افتخار آمیز زنانی است که دامن پاک شان دژی محکم در برابر وسوسه های استعماری دشمنان دون صفت این مرز و بوم بوده و هست ولی در گذر تاریخ و برهه های خاص این ملت شاهد نقشه های شوم دشمنانی بوده که سعی در از بین بردن این دُر گرانبها داشته اند.

در روز 17 دی 1314 «تاج‌الملوک آیرُملو»، همسر «رضاشاه» و دخترانشان «شمس» و «اشرف» بدون حجاب به دانشسرای تربیت معلم رفتند. این نخستین‌بار بود که خانواده شاه بدون حجاب و روبنده در مجمعی عمومی ظاهر می‌شدند و قانون کشف حجاب در همان روز توسط رضا شاه تصویب شد که به موجب آن، زنان و دختران ایرانی در استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند.

نخستین نشانه‌های کشف حجاب را می‌توان در سخنرانی بدون روبنده «طاهره قرةالعین» و همچنین در دربار ناصرالدین شاه قاجار و در محافل روشنفکری یافت. همچنین فعالان جنبش زنان ایران در دوره مشروطه و ابتدای حکومت رضاشاه بحث‌هایی در نقد حجاب گشودند؛ ولی رسمیت پیدا کردن و اجباری شدن چند سالهٔ آن به دوره حکومت رضا شاه باز می‌گردد.

ولی در آن دوران بدون حجاب ظاهر شدن در جامعه محدود به تعداد بسیار کمی از زنان جامعه می شد و اکثر بانوان عفیف در برابر این قانون استعماری ایستادگی کردند به گونه ای که برخی زنان ماه ها  از خانه بیرون نمی آمدند که مبادا مأمورین حکومتی به زور چادر آنها را از سرشان بکشند.

پیروزی انقلاب اسلامی  و حجاب زنان

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران زنان این آب و خاک از جایگاه ویژه ای برخوردار شدند به نحوی که با پوشش اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حاضر شدند و حجاب را مانع پیشرفت خود نمی دانستند و با شروع جنگ تحمیلی پا به پای مردان در دفاع از انقلاب اسلامی فعالیت می کردند  به نحوی که علاوه بر حضور مستقیم تعدادی از آنان به عنوان امدادگر در میادین نبرد، در ستاد های پشتیبانی جنگ، جمع آوری کمک های مردمی و حمایت روحی و معنوی از رزمندگان از هیچ کوششی دریغ نمی کردند.

شهدای والا مقام در وصیت نامه های سرشار از نکات اخلاقی خود برحفظ حجاب، این گوهر ارزشمند تأکید فراوان داشته اند.

حجاب در کلام شهدای لرستان

شهید جواد دلفان

خواهران عزیزم! حجاب کوبنده‌تر از خون من است. در حفظ حجاب خود کوشا باشید و از خواهرانم می‌خواهم که با حجاب در سنگر مدرسه راه ما را ادامه دهند.

شهید محمدحسین سوزنی

خواهرم! حجاب خود را حفظ کن، زیرا دشمن از حجاب تو آنقدر می‌ترسد که از مسلسل پاسداران خواهد ترسید.

شهید ماشاء‌الله حیدری

درود به خواهرانی که حجاب اسلامی، آن ارزنده‌ترین زینت زن را به طور کامل رعایت می‌کنند و با این حرکت شان مشت محکمی بر دهان وابسته‌های آمریکا و روسیه می‌زنند.

شهید محمدحسین ساریخانی

خواهرانم! حجاب شما سنگری است که از خون شهدا پاسداری می‌کند و باید با حجاب خود، مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام بکوبید.

شهید سعید مرادی مطلق

وصیتم به خواهرانم: از شما می‌خواهم حجاب خویش را رعایت نموده، زیرا شما زمانی ارزش دارید که حجاب خویش را رعایت کنید.

شهید کریم توکلی

ای خواهرانم! می‌خواهم در سنگر حجاب، پشتیبان ولایت فقیه باشید و این را بدانید خواهرم، حجاب تو کوبنده‌تر از خون من است. خونم که بر زمین بریزد تو می‌دانی با حجاب خود، آن را حفاظت کنی که خدایی ناکرده خون من پایمال نشود.

شهید امیدعلی درویشی

خواهرانم! اول از هر چیز مانند همیشه حجاب خویش را حفظ کنید، زیرا با حجاب خود ضربه سنگینی بر دشمن خواهید زد. این دشمن خوار از بی‌حجابی لذت می‌برد و باعث فریب جوانان عزیز انقلاب می‌شود، پس حجاب خود را حفظ کنید.

شهید منصورعلی رستم‌پور

تو ای مادر و خواهر گرامی و دیگر خواهران، این را بدانید که حجاب شما وقار شماست و وقار شما افتخار ماست. ابرقدرت‌های کثیف از سیاهی چادر شما می‌ترسند، پس بر شماست که حجاب‌تان را حافظ باشید.

شهید محمدرضا گودرزی

خواهران مسلمان! امیدوارم که در حفظ حجاب کوشا باشید. جنگ ما به‌خاطر اسلام است به‌خاطر حجاب است. استکبار جهانی جنگ را به کشور ما تحمیل کرد که باید از طریق نیروی انسانی و مالی و تبلیغی همراه با داشتن ایمانی الهی و قوی جلوی آن‌ها را گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار