اشتری در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار:

حقایق دفاع مقدس باید بدون دخل و تصرف بیان شود/ فرهنگ دفاع مقدس ضامن نظام اسلامی است

فرمانده ناجا گفت: باید تلاش کنیم تا حقایق دفاع مقدس عنوان شود؛ اگر چه این حقایق با تلخی همراه باشد ما موظف به بیان آن وقایع بدون دخل و تصرف هستیم.
کد خبر: ۳۲۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ - 07January 2019

تاکید بر لزوم بیان حقایق دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اقدامات این بنیاد در حوزه نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طی چند سال اخیر شتاب و رشد خوبی در حوزه نشر آثار دفاع مقدس و احیای فرهنگ دفاع مقدس داشته است.

وی خطاب به مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: کار شما فعالیتی قابل توجه، زیبا، معنوی و موثر در سطح کشور است. امروز اقداماتی که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و احیای فرهنگ دفاع مقدس انجام داده، اثرات ماندگاری را در استان‌ها و شهرستان‌های کشور به جای گذاشته است.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه دفاع مقدس یکی از بزرگترین افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: دفاع مقدس به همه ملت اعم از اقوام، مذاهب، ادیان و اقشار مختلف تعلق دارد؛ چرا که همگان در دفاع مقدس حضور داشتند و دیدارهایی که حضرت آقا با خانواده‌های شهدای ارامنه در آغاز سال نو میلادی انجام می‌دهند نیز خود مؤید این مطلب است؛ چرا که ایشان رهبر همه هستند و نسبت به همه اهتمام دارند.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند منکر ارزش‌های دفاع مقدس شود، گفت: دوران دفاع مقدس برای کشور یک دوران طلایی و ارزشمند محسوب می‌شود و مایه وحدت، وفاق و همدلی همه اقشار کشور است که گوشه‌ای از آن را امروز در هماهنگی و وحدت میان اقوام و مذاهب کشور می‌بینیم. تعبیر حضرت آقا درباره دفاع مقدس این است که این دفاع همانند یک تابلویی است که هر چه از نزدیک‌ آن را مشاده کنیم، زیبایی‌ها و معنویت بیشتری از آن را درک خواهیم کرد؛ لذا باید کارهای عمیق‌تری در حوزه کشف و استخراج فرهنگ دفاع مقدس انجام گیرد.

وی افزود: امروز ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس گذشته و این دوران یک منبع عظیمی را در دسترس ما قرار داده است. اگر 300 سال هم از آن بگذرد باز هم یاد شهدا و خاطرات آن‌ها برای ما شادابی غرور و طراوت به همراه خواهد داشت؛ پس باید نسبت به استخراج این گنج نهفته اهتمام بیشتری داشته باشیم.

سردار اشتری خطاب به مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از موضوعاتی که باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشیم، جلوگیری از تحریف فرهنگ و وقایع دفاع مقدس است. ما باید تلاش کنیم تا حقایق دفاع مقدس عنوان شود؛ اگر این حقایق با تلخی هم همراه باشد، ما موظف به بیان آن وقایع بدون دخل و تصرف هستیم. باید نسبت به وقایع دفاع مقدس دقت نظر داشته باشیم و نباید دقت را فدای سرعت کنیم. واقعیت این است که امروز در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های ناشی از آن نباید افراط و تفریط داشته باشیم و این مسئولیت خطیر جلوگیری از انحراف بر عهده شماست.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگ دفاع مقدس تضمین کننده نظام اسلامی است، افزود: امروز بنیان‌های نظام اسلامی به واسطه فرهنگ دفاع مقدس استحکام می‌یابد.

سردار اشتری با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس از گذشته تا کنون، گفت: امنیت امروز ما به برکت خون شهدا و فرهنگ دفاع مقدس رقم خورده است. امروز شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت و وطن همگی به نوعی با دوران دفاع مقدس و رزمندگان و شهدای دفاع مقدس ارتباط عمیق داشته و آنان را الگوی خود قرار داده‌اند.

وی با انتقاد از برخی مباحث مرتبط با دوران دفاع مقدس گفت: نباید بگذاریم که هیچ‌گونه خدشه‌ای به فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس وارد شود؛ امروز برخی از مباحث فقط باید در دانشگاه‌های نظامی و در حوزه فرماندهی مطرح شوند و مورد تجزیه و تحلیل کارشناسی قرار بگیرد و وارد کردن برخی از مسائل تخصصی دفاع مقدس در سطح جامعه کاری اشتباه است؛ چرا که این گونه کارها سبب وارد کردن وارد شدن خدشه به سرمایه اصلی ما یعنی همان فرهنگ دفاع مقدس می‌شود.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: امروز بالاترین افتخار دفاع مقدس این است که گروه‌های مقاومت و جهادی در منطقه به رزمندگان و دفاع مقدس ما افتخار می‌کنند؛ حزب الله لبنان، حشد شعبی عراق، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، همگی از رزمندگان و دفاع مقدس ما الگوبرداری می‌کنند. امروز حرکت خوب و رو به رشدی در حوزه انتشار وصایا، مکتوبات و بیانات شهدا و رزمندگان آغاز شده است که نباید به هیچ وجه این روند کند و یا متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات پیش‌روی ما شامل تهدیدات نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، افزود: آنچه که امروز دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، تهدیدات فرهنگی و اجرای ماموریت خود از طریق تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است. مهم‌ترین راهکار مقابله با این ترفندها اشاعه فرهنگ دفاع مقدس است. امروز فرهنگ دفاع مقدس بازدارنده، پیش برنده است و از بروزهای آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن به این نتیجه رسیده است که در حوزه تهدیدات نظامی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و حتی تهدیدات امنیتی نیز با کنترل بیشتر قابل مدیریت هستند.

فرمانده ناجا با تاکید بر حفظ روحیه جهادی در سطوح مدیریتی کشور، عنوان کرد: برای پیشرفت و موفقیت به اشاعه این روحیه در سطح مدیران کشور نیازمندیم. هر جا که یک مدیر جهادی وجود داشته باشد با توفیقات بیشتری روبرو خواهیم شد. نسل جدید امروز تشنه فرهنگ دفاع مقدس است و بنیاد حفظ آثار نیز در خط مقدم جبهه فرهنگی اشاعه ارزش‌های فرهنگی دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها