«ظریف» وارد دهلی‌نو شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام سفری سه روزه و در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی وارد هند شد.
کد خبر: ۳۲۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷ - 07January 2019

ظریف وارد دهلی‌نو شدبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز دوشنبه در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی راهی هند شده بود، امشب وارد دهلی‌نو شد.

وی قرار است در سفر سه روزه‌اش به هند با مقامات این کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه به ویژه همکاری‌های اقتصادی بعد از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها علیه ایران را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه روز یکشنبه از سفر امروز ظریف در صدر یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی خبر داد و افزود: مدیران ارشد ده‌ها شرکت کارآفرین دولتی و خصوصی وزیر امور خارجه را در این سفر سه روزه همراهی خواهند کرد.

دیدار با مقامات هندی، شرکت در همایش تجاری مشترک تجار دو کشور، حضور و سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی سالانه گفت‌وگوی «رایسینا» از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر خواهد بود.

محمدجواد ظریف 13 دی ماه 1397 از سفرش به هند خبر داد و گفته بود که به همراه هیأت بزرگ اقتصادی، سفری به هند خواهم داشت که نشانگر آن است که بخش خصوصی ما کماکان در حوزه روابط خارجی بسیار فعال است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران مرداد 1394 بعد از حصول برجام، آذر 1395 برای شرکت در ششمین کنفرانس قلب آسیا در «آمریتسار» هند و ششم خرداد ماه 1397 و بعد از خروج آمریکا از برجام به دهلی‌نو سفر کرده بود.

ظریف بهمن 1396 نیز روحانی را در سفرش به هند همراهی کرده بود.

بر اساس این گزارش، هندوستان جز هشت کشوری است که مشمول معافیت از تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه ایران شده است. این کشور یکی از شرکای مهم اقتصادی ایران است و بعد از چین هم دومین مشتری نفتی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها