برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه ۲۱ دی مردم «لالی»

ستاد گرامیداشت حماسه ۲۱ دی شهرستان لالی، برنامه‌هایی را به منظور پاسداشت مقام شهیدان این حماسه در این شهرستان اعلام کرد.
کد خبر: ۳۲۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳ - 07January 2019

اعلام برنامه های گرامیداشت حماسه ۲۱ دی در شهر لالی خوزستانبه گزارش دفاع پرس از اهواز، اعضای ستاد گرامیداشت حماسه ۲۱ دی شهرستان لالی طی جلسه‎ای برنامه‎هایشان را به مناسبت گرامیداشت حماسه 21 دی اعلام کردند.

دیدار با خانواده شهدای ۲۱ دی، زیارت مزار شهدا، برگزاری همایش کوهپیمایی و پیاده روی کارکنان دولت، برپایی ایستگاه صلواتی در میدان شهدای ۲۱ دی، نواختن زنگ یاد و خاطره شهدا ۲۱ دی در مدارس، پخش مستند حماسه ۲۱ دی، برگزاری شب شعر و برپایی نمایشگاه کتاب و نمایشگاه عکس از جمله این برنامه‌ها است.

تجلیل از خانواده جانبازان و شهدا، برگزاری یادواره شهدای ۲۱ دی در مدارسی که مزین به نام این شهدا هستند، پیگیری ثبت ملی حماسه ۲۱ دی توسط میراث فرهنگی، کشت نهال به یاد شهدای ۲۱ دی، اعزام مبلغ به مساجد و مدارس جهت تبیین حماسه ۲۱ دی و دهه بصیرت نیز در این مناسبت پیش بینی شده است.

برنامه محوری این روز، برگزاری یادواره شهدای ۲۱ دی لالی با حضور آیت‎الله «محمد علی موسوی جزایری» نماینده ولی‌فقیه در استان است. این برنامه ساعت ۱۷:۳۰ پنج شنبه ۲۰ دی در مسجد النبی(ص) شهرستان لالی برگزار خواهد شد.

به گزارش دفاع پرس؛ در دی ماه سال ۵۷ مردم لالی در شمال خوزستان همصدا با مردم ایران علیه رژیم ستمشاهی طی چند مرحله تظاهرات کردند. در ۲۱  دی ماه این سال نیروهای رژیم پهلوی به مردم حمله کردند و ۳ تن از آنها  را شهید و تعدادی را مجروح کردند. در این تظاهرات «خیبر حاجی پور»، «اسکندر حاجی پور» و «چنگیز حاجی پور» از مردم شهرستان لالی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها